უკან დაბრუნება

ტიპიკონური მითითებები

საღამოს მსახურება: IX ჟამი _ მწუხრის ჟამი _ სერობის ჟამი.

დილის მსახურება: შუაღამის ჟამი _ ცისკრის ჟამი _ I ჟამი.

დღის მსახურება: III ჟამი _ VI ჟამი _ საღმრთო ლიტურგია.

 

წლის ციკლის მსახურება აღესრულება - - სადღესასწაულოდან.

კვირის ციკლისა - - - - - - - არ აღესრულება.

სადღეღამისო ციკლისა - - - - - - ჟამნიდან.

 

დროითი ინტერვალი: საპასექო წლის II პერიოდი.

ტიპიკონი: შვიდეულის სადაგ დღეს ნათლისღების დღესასწაულის წარგზავნა.

შენიშვნა: სერობისა და შუაღამის ჟამები სამრევლო ტაძრებში არ აღესრულება.

 

IX ჟამი:

_ ტროპარები: დღესასწაულისა და მოწამეთა.

_ კონდაკი: დღესასწაულისა.

 

მწუხრის ჟამი:

_ „მოვედით თაყვანის-ვსცეთ“ 3-გზის - იკითხება.

_ „აკურთხევს სული ჩემი უფალსა“ (103-ე ფსალმუნი) - იკითხება.

_ რიგითი კანონი - მე-15.

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“ (იგალობება II ჴმაზე).

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“ - სა ზედა დასდებლები 6 მუხლად: დღესასწაულისა - 6 მუხლი (ჴმა II) (იხ. თვით დღესასწაულის განგება) „დიდება“ „აწ და“ - მისივე: „მოუდრიკე დღეს...“ (ჴმა II).

_ შესვლა საცეცხლურით - არ აღესრულება.

_ წარდგომა - დღისა.

_ „სტიქარონსა“ ზედა დასდებლები: დღესასწაულისა (თავისი ჩასართავებით) „დიდება“ „აწ და“ - მისივე: „მზე ქალწულისაგან...“ (ჴმა VI).

_ „აწ განუტევე“.

_ შემდგომად ლოცვისა „მამაო ჩვენო“:

ტროპარი დღესასწაულისა: „რაჟამს იორდანეს...“ (ჴმა I).

 

ცისკრის ჟამი:

_ „ღმერთი უფალი“ (იგალობება I ჴმაზე).

ტროპარი დღესასწაულისა: „რაჟამს იორდანეს...“ (ჴმა I) 2-გზის „დიდება“ „აწ და“ - იგივე ტროპარი.

_ რიგითი კანონები: მე-19 და მე-20.

_ რიგითი კანონების შემდეგ მცირე კვერექსები.

_ წარდგომები შემდგომად სტიქოლოგიებისა - დღესასწაულისა „დიდება“ „აწ და“ მისივე.

_ 50-ე ფსალმუნი.

საცისკრო კანონთა 9 ოდა (გალობა)

I კანონი - დღესასწაულისა - 8 მუხლად (ძლისპირი 2-გზის).

II კანონი - დღესასწაულისა - 6 მუხლად (ძლისპირი 2-გზის).

_ კატავასია: „განაპო სიღრმე...“.

_ „უმცირესი“ - „უგალობდით უფალსა“.

_ შემდგომად „განძლიერდასა“ (III გალობისა): - იპაკო დღესასწაულისა: „რაჟამს განცხადებითა...“.

_ შემდგომად „ღაღადყავსა“ (VI გალობისა): - კონდაკი და იკოსი დღესასწაულისა (ჴმა IV).

_ შემდგომად „აკურთხევდითსა“ (VIII გალობისა): „უპატიოსნესსა“ არ იგალობება, IX ოდას (გალობას) ვგალობთ სადღესასწაულო მისამღერებით“.

_ შემდგომად „ადიდებდითსა“ (IX გალობისა):

_ „განმანათლებელი“ დღესასწაულისა: „განცხადნა მაცხოვარი...“ „დიდება“ „აწ და“ - კვლავ იგივე განმანათლებელი.

_ „ყოველი სული“ იგალობება.

_ „აქებდითსა“ ზედა დასდებლები 4 მუხლად:

„დიდება“ - მისივე: „წყალნი იორდანისანი...“ (ჴმა VI) „აწ და“ - მისივე: „დღეს ქრისტე მოვიდა...“ (ჴმა II).

_ „დიდებამაღალიანი“ იგალობება.

ტროპარი დღესასწაულისა: „რაჟამს იორდანეს...“ (ჴმა I).

 

ჟამებზე:

_ ტროპარი და კონდაკი - დღესასწაულისა.

 

წმ. იოანე ოქროპირის საღმრთო ლიტურგია:

_ „გამომსახველობითი ანტიფონები“.

_ III აღსავალზე („ნეტარებების“ გალობას) ჩაერთვის „მომიხსენენი“ - 8 მუხლად: დღესასწაულის ორივე კანონის IX გალობიდან - 8 მუხლი (I კანონი ძლისპირით) და თავისი „დიდება“ „აწ და“- თი.

შესვლად: „... რომელმან იორდანესა შინა ნათელ-იღე...“

- ტროპარი: დღესასწაულისა „დიდება“ „აწ და“

- კონდაკი: დღესასწაულისა.

იგალობება „წმიდაო ღმერთო“.

 

წარდგომა, ალილუია და განიცადე – დღესასწაულისა.

სამოციქულო და სახარება – დღისა.

 

წარდგომა (ჴმა IV): „კურთხეულ არს მომავალი სახელითა უფლისათა ღმერთი უფალი და გამოგვიჩნდა ჩვენ“.

მუხლი: „აუარებდით უფალსა რამეთუ კეთილ, რამეთუ უკუნისამდე არს წყალობა მისი“.

ალილუია (ჴმა IV): „შესწირევდით უფლისა შვილნი ღმრთისანი, შესწირევდით უფლისა შვილთა ვერძთასა“.

მუხლი: „ხმა უფლისა წყალთა ზედა, ღმერთი დიდებისა ქუხდა“.

განიცადე: „გამოსჩნდა მადლი ღმრთისა მაცხოვრად ყოველთა კაცთა“.

„ღირს არსის“ ნაცვლად იგალობება დღესასწაულის ჩასართავი: „ადიდე, სულო ჩემო, უპატიოსნესი...“ და IX გალობის ძლისპირი: „ვერ შემძლებელ ვართ...“.