უკან დაბრუნება

ტიპიკონური მითითებები

საღამოს მსახურება: IX ჟამი _ მწუხრის ჟამი _ სერობის ჟამი.

დილის მსახურება: შუაღამის ჟამი _ ცისკრის ჟამი _ I ჟამი.

დღის მსახურება: III ჟამი _ VI ჟამი _ საღმრთო ლიტურგია.

 

წლის ციკლის მსახურება - - - - სადღესასწაულოდან და საზიარო თვენიდან (აღმსარებელისა).

კვირის ციკლის - - - - - - პარაკლიტონიდან.

სადღეღამისო ციკლის - - - - - -  ჟამნიდან.

 

დროითი ინტერვალი: საპასექო წლის II პერიოდი.

ტიპიკონი: შვიდეულის სადაგ დღეს „ორი წმიდის“ (III რანგი) მსახურება.

შენიშვნა: 01. თვენში მოცემულია ღირსი ექვთიმე დიდის „ღამისთევის“ მსახურება და თუ ინებებს უპირატესი, აღასრულებს!

02. სერობისა და შუაღამის ჟამები სამრევლო ტაძრებში არ აღესრულება.

 

IX ჟამი:

_ ტროპარი და კონდაკი - ღირსისა.

 

მწუხრის ჟამი:

_ „მოვედით თაყვანის-ვსცეთ“ 3-გზის - იკითხება.

_ „აკურთხევს სული ჩემი უფალსა“ (103-ე ფსალმუნი) - იკითხება.

_ რიგითი კანონი - მე-18.

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“ (იგალობება I ჴმაზე).

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“ - სა ზედა დასდებლები - 6 მუხლად: აღმსარებელისა - 3 მუხლი (ჴმა I), ღირსისა - 3 მუხლი (ჴმა I) „დიდება“- აღმსარებელისა: „ზეშთა ხილულთასა...“ (ჴმა IV) „აწ და“ - ღმრთისმშობლისა „დოგმატიკონი“ („დიდების” ხმის მიხედვით): „რომელი იგი შენ მიერ...“ (ჴმა IV).

შენიშვნა: რადგან საზოგადო თვენის სხვადასხვა რედაქციაში ერთიდაიმავე საკითხავს სხვადასხვა ხმა აქვს მითითებული, მედავითნემ უნდა დაიცვას ტიპიკონის მოთხოვნა, ღმრთისმშობლისას დიდების ხმის მიხედვით გამორჩევისას.

_ შესვლა საცეცხლურით - არ აღესრულება.

_ წარდგომა - დღისა.

_ „სტიქარონსა“ ზედა დასდებლები: ღირსისა (თავისი ჩასართავებით) „დიდება“- აღმსარებლისა: „დიდებულო ექვთიმე...“ (ჴმა IV) „აწ და“ - ღმრთისმშობლისა „აღდგომისა“ („დიდების“ ხმის მიხედვით): „მოხედენ ვედრებასა...“ (Ãმა IV).

_ „აწ განუტევე“.

_ შემდგომად ლოცვისა „მამაო ჩვენო“:

ტროპარი აღმსარებელისა: „მარგალიტნი, მრავალსასყიდლისანი სიღრმით უმეცრებისაით აღმოიტაცენ და ხმათა მიერ ანგელოზებრთა ეკლესია ქართველთა კუალად განაშუენე: გალობათა საღმრთოთა გამომხატველო, წმიდაო აღმსარებელო ექვთიმე, ევედრე ქრისტესა ღმერთსა შეწყალებად სულთა ჩუენთათვის“ (ჴმა IV).

„დიდება“ - ღირსისა: „იხარებდ უდაბნო ეგე...“ (ჴმა IV) „აწ და“ - ღმრთისმშობლისა „აღდგომის განსატევებელი“ („დიდების“ ხმის მიხედვით): „რომელი საუკუნითგან დაფარულ...“ (ჴმა IV).

 

ცისკრის ჟამი:

_ „ღმერთი უფალი“ (იგალობება IV ჴმაზე).

ტროპარი აღმსარ.: „მარგალიტნი, მრავალსასყიდლისანი...“ (ჴმა IV) 2-გზის, „დიდება“ - ღირსისა: „იხარებდ უდაბნო ეგე...“ (ჴმა IV) „აწ და“ - ღმრთისმშობლისა „აღდგომის განსატევებელი“ („დიდების“ ხმის მიხედვით): „რომელი საუკუნითგან დაფარულ...“ (ჴმა IV).

_ რიგითი კანონები: მე-19 და მე-20.

_ კანონების შემდეგ - მცირე კვერექსები.

_ წარდგომები შემდგომად I და II სტიქოლოგიებისა: აღმსარებელისა. .

„დიდება“ - ღირსისა.

„აწ და“ - მისივე.

_ 50-ე ფსალმუნი.

საცისკრო კანონთა 9 ოდა (გალობა)

I კანონი - შვიდეულის დღისა - 4 მუხლად (ძლისპირი 1გზის).

II კანონი - აღმსარებლისა - 6 მუხლად (ძლისპირის გარეშე).

III კანონი - ღირსისა - 4 მუხლად (ძლისპირის გარეშე).

_ კატავასია: - „უქმი ქვეყანა...“

_ „უმცირესი“ - „უგალობდით უფალსა“.

_ შემდგომად „განძლიერდასა“ (III გალობისა): - კონდაკი და იკოსი - ღირსისა (ჴმა VIII). წარდგომა - აღმსარებლისა: „ტკივილნი ტანჯვათანი...“ (ჴმა I).

„დიდება“ - ღირსისა: „კრძალულებისა სულიერისა...“.

„აწ და“ - მისივე: „მადლობისა ქებასა...“.

_ შემდგომად „ღაღადყავსა“ (VI გალობისა):

- კონდაკი აღმსარებლისა: „იხარებს ეკლესია ცათა მობაძავი და გალობითა ღმრთივმორთულითა ხსენებასა შენსა ადიდებს, რომელი ანგელოზთა თანა უგალობ მეუფესა, მამაო წმიდაო ექვთიმე, ნუ დასცხრები ვედრებად ჩუენ ყოველთათვის“ (ჴმა IV).

შენიშვნა: საეკლესიო ტიბიკონის მოთხოვნის შესაბამისად, კონდაკის შემდეგ იკოსიც უნდა იქნას ამოკითხული, რასაც ვერ ვახერხებთ, რადგან საზიარო თვენში იგი მითითებული არ არის.

_ შემდგომად „აკურთხევდითსა“ (VIII გალობისა): „უპატიოსნესსა“.

_ შემდგომად „ადიდებდითსა“ (IX გალობისა):

_ „განმანათლებელი“ აღმსარებლისა: „ვითარცა სუროდა...“ „დიდება“ - ღირსისა: „საშოითგან განგწმიდა...“ „აწ და“ - მისივე: „უფლად დედად...“.

_ „ყოველი სული“ - იგალობება.

_ „აქებდითსა“ ზედა დასდებლები - 6 მუხლად: აღმსარებლისა - 3 მუხლი, ღირსისა - 3 მუხლი, „დიდება“- ღირსისა: „სიმრავლე მონაზონთაი...“ (ჴმა VIII) „აწ და“ - მისივე: „დედოფალო შეიწირე...“.

_ „დიდებამაღალიანი“ - იგალობება.

ტროპარი აღმსარებელისა: „მარგალიტნი, მრავალსასყიდლისანი...“ (ჴმა IV), „დიდება“ - ღირსისა: „იხარებდ უდაბნო ეგე...“ (ჴმა IV) „აწ და“ - ღმრთისმშობლისა „აღდგომის განსატევებელი“ („დიდების“ ხმის მიხედვით): „რომელი საუკუნითგან დაფარულ...“ (ჴმა IV).

 

ჟამებზე:

_ ტროპარები: აღმსარებლისა და ღირსისა.

_ კონდაკი: აღმსარებლისა და ღირსისა (მონაცვლეობით).

 

წმ. იოანე ოქროპირის საღმრთო ლიტურგია:

_ „გამომსახველობითი ანტიფონები“.

_ III აღსავალზე („ნეტარებების“ გალობას) ჩაერთვის „მომიხსენენი“ - 8 მუხლად:

- აღმსარებელის III გალობიდან - 4 მუხლი (ძლისპირით).

- ღირსის VI გალობიდან - 4 მუხლი, თავისი „დიდება“ „აწ და“ -თი.

შესვლად:

ა) თუ ტაძარი მაცხოვრისა ან ღმრთისმშობლის სახელობისაა:

ტროპარები: - ტაძრისა; აღმსარებელისა; ღირსისა.

კონდაკები: - აღმსარებელისა „დიდება“ - ღირსისა „აწ და“ - ტაძრისა.

ბ) თუ ტაძარი წმიდის სახელობისაა:

ტროპარები: - ტაძრისა; აღმსარებელისა; ღირსისა.

კონდაკები: - ტაძრისა; აღმსარებელისა „დიდება“ - ღირსისა „აწ და“ – „სასოო და შესავედრებელო...“.

წარდგომა, ალილუია და განიცადე - დღისა და აღმსარებელისა.

სამოციქულო და სახარება – დღის, აღმსარებელისა და ღირსისა.

წარდგომა (ჴმა VII): „აღამაღლებდით უფალსა ღმერთსა ჩუენსა და თაყუანის-ჰსცემდით კუარცხლბეკსა ფერხთა მისთასა, რამეთუ წმიდა არს“.

მუხლი: „უფალი სუფევს, განრისხნედ ერნი“.

წარდგომა (ჴმა VII): „პატიოსან არს წინაშე უფლისა, სიკვდილი ღირსთა მისთა“.

ალილუია (ჴმა I): „მოიხსენე კრებული შენი, რომელ მოიგე დასაბამითგან“.

მუხლი: „ხოლო ღმერთმან ჩუენმან წინასაუკუნეთამან, შეჰქმნა ცხოვრება შორის ქუეყანისა“.

ალილუია (ჴმა VI): „ნეტარ არს კაცი, რომელსა ეშინის უფლისა, მცნებათა შინა მისთა ინებოს ფრიად“.

განიცადე: „ცხოვრება ჰქმნა შორის ქუეყანისა ღმერთმან“.

განიცადე: „სახსენებელად საუკუნოდ იყოს მართალი, ჰამბავისაგან ბოროტისა არა ეშინოდის“.