უკან დაბრუნება

ტიპიკონური მითითებები

საღამოს მსახურება: IX ჟამი _ დიდი მწუხრი _ სერობის ჟამი.

დილის მსახურება: შუაღამის ჟამი _ დიდი ცისკარი _ I ჟამი.

დღის მსახურება: III ჟამი _ VI ჟამი _ საღმრთო ლიტურგია.

 

წლის ციკლის მსახურება აღესრულება - სადღესასწაულოდან.

კვირის ციკლისა - - - - - - არ აღესრულება.

სადღეღამისო ციკლისა - - - - - - ჟამნიდან.

 

დროითი ინტერვალი: საპასექო წლის III პერიოდი.

ტიპიკონი: შვიდეულის სადაგ დღეს „სადიდებლიანი“ (IV რანგი) მსახურება.

შენიშვნა: სერობისა და შუაღამის ჟამები სამრევლო ტაძრებში არ აღესრულება.

 

IX ჟამი:

_ ტროპარი და კონდაკი: წმ. მეფისა.

 

დიდი მწუხრი:

_ „მოვედით თაყვანის-ვსცეთ“ - იკითხება.

_ „აკურთხევს სული ჩემი უფალსა“ (103 ფსალმუნი) - იკითხება.

_ „ნეტარ არს კაცი“ - I კანონის I ანტიფონი.

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“ (იგალობება IV ჴმაზე).

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“ - სა ზედა დასდებლები - 8 მუხლად:

წმიდისა - 8 მუხლი (პირველი მუხლი 2-გზის, ჴმა IV).

„დიდება“ მისივე: „არა ჯერ იყო...“ (ჴმა IV).

„აწ და“ ღმრთისმშობლისა „დოგმატიკონი“ („დიდების“ ხმის მიხედვით): „რომელი იგი შენ მიერ...“ (ჴმა IV).

_ შესვლა საცეცხლურით.

_ წარდგომა - დღისა.

_ საწინასწარმეტყველო - 3 - წმიდისა (იხ. ძვ. სტ. 13 ნოემბერი).

_ „სტიქარონსა“ ზედა დასდებლები: წმიდისა (თავისი ჩასართავებით)

„დიდება“ მისივე: „სამ-გზის სანატრელო...“ (ჴმა VI).

„აწ და“ - ღმრთისმშობლისა: „ღვთისმშობელო ქალწულო შენ ხარ...“ (იხ. ჟამნი, III ჟამის ღმრთისმშობლისა, ხმა VI).

_ „აწ განუტევე“.

_ შემდგომად „მამაო ჩვენო“- სი:

- ტროპარი წმ. ოქროპირისა: „პირისა შენისა მადლი...“ (ჴმა VIII).

„დიდება“ „აწ და“ ღმრთისმშობლისა „აღდგომის განსატევებელი“ (ტროპარის ხმის მიხედვით): „რომელი ჩვენთვის იშევ...“ (ჴმა VIII).

 

დიდი ცისკარი:

_ „ღმერთი უფალი“ (იგალობება VIII ჴმაზე).

ტროპარი წმ. ოქროპირისა: „პირისა შენისა მადლი...“ (ჴმა VIII) 2-გზის.

„დიდება“ „აწ და“ - ღმრთისმშობლისა „აღდგომის განსატევებელი“ (ტროპარის ხმის მიხედვით): „რომელი ჩვენთვის იშევ...“ (ჴმა VIII).

_ რიგითი კანონები: მე-19 და მე-20.

_ რიგითი კანონების შემდეგ მცირე კვერექსები.

_ წარდგომები შემდგომად სტიქოლოგიებისა - წმიდისა.

„დიდება“ „აწ და“ - მისივე.

_ „სადიდებელი“ მე-19 კანონი (134-ე და 135-ე ფსალმუნები).

_ „გადიდებსა“ მღვდელმთავრისა (ფსალმუნთა გამოკრებილი მუხლებით - დავითნიდან).

_ „წარდგომა“ შემდგომად „სადიდებელისა“: „ჭეშმარიტითა მღვდელმთავრობითა...“ 2-გზის.

„დიდება“ „აწ და“ მისივე: „გმადლობთ შენ მარადის...“.

_ I ანტიფონი IV ხმისა (კვირის ცისკრისა).

_ წარდგომა (საცისკრო სახარებისა): „პირი ჩემი იტყოდის სიბრძნესა, და ზრახვანი გულისა ჩემისანი გულის-ხმის-ყოფასა“ (ჴმა IV).

მუხლი: „ისმინეთ ესე ყოველთა წარმართთა, და ყურად იღეთ ყოველთა რომელნი დამკვიდრებულ ხართ სოფელსა“.

_ საცისკრო სახარება: ინ. 35 დას. (შუათგან) X, 1-9.

_ 50-ე ფსალმუნი.

„დიდება“ - „ლოცვითა წმიდისა მღვდელმთავრისა იოანე ოქროპირისათა...“

„აწ და“ - „მეოხებითა ღვთისმშობელისათა, მოწყალეო...“

- „მიწყალე მე ღმერთო...“ („მცირე მიწყალე“).

- „საყვირად ოქრო-ხმოვანად...“ (სადღესასწაულოდან, წარდგომა შემდგომად 50-ე ფსალმუნისა).

_ „აცხოვნე ღმერთო ერი შენი...“

საცისკრო კანონთა 9 ოდა (გალობა)

I კანონი - ღმრთისმშობლისა - 6 მუხლად (ძლისპირი 2-გზის).

II კანონი - წმიდისა - 8 მუხლად (ძლისპირის გარეშე).

_ კატავასია: „უქმი ქვეყანა...“.

_ „უმცირესი” - „უგალობდით უფალსა“.

_ შემდგომად „განძლიერდასა“ (III გალობისა):

- წარდგომა წმიდისა: „სიბრძნე ზეცისა...“ 2-გზის.

„დიდება“ „აწ და“ მისივე: „ერთი სამებისაგანი...“

_ შემდგომად „ღაღადყავსა“ (VI გალობისა):

- კონდაკი და იკოსი წმიდისა (ჴმა I) (სადღესასწაულოდან).

_ შემდგომად „აკურთხევდითსა“ (VIII გალობისა): „უპატიოსნესსა“.

_ შემდგომად „ადიდებდითსა“ (IX გალობისა):

_ „განმანათლებელი“ წმიდისა: „გიხაროდენ სამეუფეო...“ 2-გზის.

„დიდება“ „აწ და“ მისივე: „გიხაროდენ პალატო ღმრთისაო...“

_ „ყოველი სული“ - იგალობება.

_ „აქებდითსა“ ზედა დასდებლები: წმიდისა - 4 მუხლი.

„დიდება“ მისივე: „მამაო ოქროპირო...“

„აწ და“ მისივე: „დაგვიცვენ ჩვენ...“

_ „დიდებამაღალიანი“ - იგალობება.

ტროპარი წმიდისა: „პირისა შენისა მადლი...“ (ჴმა VIII).

„დიდება“„აწ და“ ღმრთისმშობლისა „აღდგომის განსატევებელი“ (ტროპარის ხმის მიხედვით): „რომელი ჩვენთვის იშევ...“ (ჴმა VIII).

 

ჟამებზე:

_ ტროპარი და კონდაკი: მღვდელმთავრისა.

 

წმ. იოანე ოქროპირის საღმრთო ლიტურგია:

_ „გამომსახველობითი ანტიფონები“.

_ III აღსავალზე („ნეტარებების“ გალობას) ჩაერთვის „მომიხსენენი“ - 8 მუხლად:

- მღვდელმთავრის III გალობიდან - 4 მუხლი (ძლისპირით) და VI გალობიდან - 4 მუხლი, თავისი „დიდება“ „აწ და“ - თი.

შესვლად:

ა) თუ ტაძარი მაცხოვრის და ღმრთისმშობლის სახელობისაა:

ტროპარები: - ტაძრისა;

- მღვდელმთავრისა.

კონდაკები: „დიდება“ - მღვდელმთავრისა;

„აწ და“ - ტაძრისა.

 

ბ) თუ ტაძარი წმიდის სახელობისაა:

ტროპარები: - ტაძრისა;

- მღვდელმთავრისა.

კონდაკები: - ტაძრისა;

„დიდება“ - მღვდელმთავრისა;

„აწ და“ – „სასოო და შესავედრებელო...“.

 

წარდგომა, ალილუია და განიცადე - დღისა და მღვდელმთავრისა.

შენიშვნა: Богослужебные указания на 2024г. (გვ. 104) აჩვენებს მხოლოდ მღვდელმთავრის წარდგომას, ალილუიას და განიცადეს.

სამოციქულო და სახარება - დღისა და მღვდელმთავრისა.

 

წარდგომა (ჴმა VII): „აღამაღლებდით უფალსა ღმერთსა ჩვენსა და თაყვანის-ჰსცემდით კვარცხლბეკსა ფერხთა მისთასა რამეთუ წმიდა არს“.

მუხლი: „უფალი სუფევს განრისხნედ ერნი, რომელი ზის ზედა ქერაბინთა, შეიძარნ ქვეყანა“.

წარდგომა (ჴმა I): „პირი ჩემი იტყოდის სიბრძნესა და ზრახვანი გულისა ჩემისანი გულისხმისყოფასა“.

ალილუია (ჴმა I): „მოიხსენე კრებული შენი, რომელ მოიგე დასაბამითგან“.

მუხლი: „ხოლო ღმერთმან, მეუფემან ჩვენმან წინა საუკუნეთმან, ჰქმნა ცხოვრება შორის ქვეყანისა“.

ალილუია (ჴმა II): „პირმან მართლისამან იწვართოს სიბრძნე, და ენა მისი იტყოდის მჰსჯავრსა“.

განიცადე: „ცხოვრება ჰქმნა შორის ქუეყანისა ღმერთმან“.

განიცადე: „სახსენებელად საუკუნოდ იყოს მართალი, ჰამბავისაგან ბოროტისა არა ეშინოდის“.