უკან დაბრუნება

ტიპიკონური მითითებები

საღამოს მსახურება: IX ჟამი _ მწუხრის ჟამი _ სერობის ჟამი.

დილის მსახურება: შუაღამის ჟამი _ ცისკრის ჟამი _ I ჟამი.

დღის მსახურება: III ჟამი _ VI ჟამი _ საღმრთო ლიტურგია.

 

წლის ციკლის მსახურება აღესრულება - სადღესასწაულოდან.

კვირის ციკლისა - - - - - -  არ აღესრულება.

სადღეღამისო ციკლისა - - - -  ჟამნიდან.

 

დროითი ინტერვალი: საპასექო წლის III პერიოდი.

ტიპიკონი: დღესასწაულის წინა პერიოდში, შვიდეულის სადაგ დღეს „მცირე წმიდის“ (I რანგის) მსახურება.

შენიშვნა: სერობისა და შუაღამის ჟამნები სამრევლო ტაძრებში არ აღესრულება.

 

IX ჟამი:

_ ტროპარი და კონდაკი: მოწამეთა.

 

მწუხრის ჟამი:

_ „მოვედით თაყვანის-ვსცეთ“ - იკითხება.

_ „აკურთხევს სული ჩემი უფალსა“ (103 ფსალმუნი) - იკითხება.

_ რიგითი კანონი - მე-18.

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“ (იგალობება IV ჴმაზე).

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“ - სა ზედა დასდებლები - 6 მუხლად:

- წინადღესასწაულისა - 3 მუხლი (ჴმა IV).

- მოწამისა - 3 მუხლი (ჴმა I).

„დიდება“ მისივე: „შეიწრებით მყოფმან...“ (ჴმა II).

„აწ და“ წინადღესასწაულისა: „დღეს სვიმეონ...“ (ჴმა II).

_ შესვლა საცეცხლურით - არ აღესრულება.

_ დღის წარდგომა.

_ „სტიქარონსა“ ზედა დასდებლები: წინადღესასწაულისა (თავისი ჩასართავებით).

„დიდება“ „აწ და“ მისივე: „სამღდელოჲ წმიდაჲ...“ (ჴმა II).

_ „აწ განუტევე“.

_ შემდგომად ლოცვისა „მამაო ჩვენო“:

ტროპარი მოწამისა: „მოწამემან შენმან...“ (ჴმა IV).

„დიდება“ „აწ და“ წინადღესასწაულისა: „ზეცისა ანგელოზთა...“ (ჴმა I).

 

ცისკრის ჟამი:

_ „ღმერთი უფალი“ (იგალობება I ჴმაზე).

ტროპარი წინადღესასწაულისა: „ზეცისა ანგელოზთა...“ (ჴმა I) 2გზის.

„დიდება“ მოწამისა: „მოწამემან შენმან...: (ჴმა IV).

„აწ და“ წინადღესასწაულისა: „ზეცისა ანგელოზთა...“ (ჴმა I).

_ რიგითი კანონები: მე-10 და მე-11.

_ რიგითი კანონების შემდეგ მცირე კვერექსები.

_ წარდგომები შემდგომად სტიქოლოგიებისა: წინადღესასწაულისა.

„დიდება“ „აწ და“ - იგივე.

_ 50-ე ფსალმუნი.

საცისკრო კანონთა 9 ოდა (გალობა)

I კანონი წინადღესასწაულისა (ძლისპირი 2-გზის) - 8 მუხლად.

II კანონი მოწამისა (ძლისპირის გარეშე) - 4 მუხლად.

_ კატავასია: მხოლოდ III, VI, VIII და IX ოდების (გალობების) შემდგომ მოწამის კანონის ძლისპირი.

_ „უმცირესი“ - „უგალობდით უფალსა“.

_ შემდგომად „განძლიერდასა“ (III გალობისა):

- კონდაკი მოწამისა: „სამებისა მიმართითა სიმტკიცითა...“ (ჴმა VIII).

- წარდგომა მოწამისა: „ჭირთა მათთვის...“ (ჴმა IV).

„დიდება“ „აწ და“ წინადღესასწაულისა: „საუნჯეო საუკუნეთაო...“.

 _ შემდგომად „ღაღადყავსა~ (VI გალობისა):

- კონდაკი და იკოსი წინადღესასწაულისა.

_ შემდგომად „აკურთხევდითსა“ (VIII გალობისა): „უპატიოსნესსა“.

_ შემდგომად „ადიდებდითსა“ (IX გალობისა):

_ „განმანათლებელი“ მოწამისა: „საზრდელითა იშუებ...“.

„დიდება“ „აწ და“ წინადღესასწაულისა: „მოიყვანა ყრმაჲ...“.

_ „აქებდით უფალსა ცათაგან“ - იკითხება (დასდებლების გარეშე).

„დიდება“ „აწ და“ - „შენდა დიდება შვენის ქრისტე ღმერთო ჩვენო...“.

_ „დიდებამაღალიანი“ - იკითხება.

_ „აღვივსენითსა“ ზედა დასდებლები: წინადღესასწაულისა (თავისი ჩასართავებით).

„დიდება“ „აწ და“ მისივე: „ცხორების მომცემელი...".

_ „კეთილ არს აღსარებად უფლისა“ 1-გზის.

ტროპარი მოწამისა: „მოწამემან შენმან...“ (ჴმა IV).

„დიდება“ „აწ და“ წინადღესასწაულისა: „ზეცისა ანგელოზთა...“ (ჴმა I).

 

ჟამებზე:

_ ტროპარები: წინადღესასწაულისა და მოწამისა.

_ კონდაკი: წინადღესასწაულისა.

 

წმ. იოანე ოქროპირის საღმრთო ლიტურგია:

_ „გამომსახველობითი ანტიფონები“.

_ „ნეტარებების“ გალობისას ჩაერთვის „მომიხსენენი“ - 8 მუხლად:

- წინადღესასწაულის კანონის III გალობიდან - 4 მუხლი (ძლისპირით).

- მოწამის კანონის VI გალობიდან 4 მუხლი, თავისი „დიდება“ „აწ და“-თი.

შესვლად:

ა) თუ ტაძარი მაცხოვრის სახელობისაა:

ტროპარები: - ტაძრისა;

- წინადღესასწაულისა;

- მოწამისა.

კონდაკები: - ტაძრისა;

„დიდება“ - მოწამისა“

„აწ და“ - წინადღესასწაულისა.

 

ბ) თუ ტაძარი ღმრთისმშობლის სახელობისაა:

ტროპარები: - წინადღესასწაულისა;

- მოწამისა.

კონდაკები: „დიდება“ - მოწამისა;

„აწ და“ - წინადღესასწაულისა.

 

გ) თუ ტაძარი წმიდის სახელობისაა:

ტროპარები: - წინადღესასწაულისა;

- ტაძრისა;

- მოწამისა.

კონდაკები: - ტაძრისა;

„დიდება“ - მოწამისა;

„აწ და“ - წინადღესასწაულისა.

 

წარდგომა, ალილუია და განიცადე - დღისა (იხ. Богослужебные указания 2024).

სამოციქულო და სახარება - დღის, ხუთშაბათის და მოწამის.

 

წარდგომა (ჴმა VII): „იხარებდეს მართალი უფლისა მიმართ და ესვიდეს მას“.

მუხლი: „შეისმინე, ღმერთო, ხმისა ჩემისა, გევედრებოდი რაი მე შენდამი“.

ალილუია (ჴმა I): „მართალი ვითარცა ფინიკი აღყუავნეს და ვითარცა ნაძვი ლიბანისა განმრავლდეს“.

განიცადე: „სახსენებელად საუკუნოდ იყოს მართალი, ჰამბავისაგან ბოროტისა არა ეშინოდის“.