უკან დაბრუნება

ტიპიკონური მითითებები

საღამოს მსახურება: IX ჟამი _ მწუხრის ჟამი _ სერობის ჟამი.

დილის მსახურება: შუაღამის ჟამი _ ცისკრის ჟამი _ I ჟამი.

დღის მსახურება: III ჟამი _ VI ჟამი _ საღმრთო ლიტურგია.

 

წლის ციკლის მსახურება აღესრულება - სადღესასწაულოდან და საზიარო თვენიდან (მოწამისა).

კვირის ციკლისა - - - - - - არ აღესრულება.

სადღეღამისო ციკლისა - - - - - ჟამნიდან.

 

დროითი ინტერვალი: საპასექო წლის III პერიოდი.

ტიპიკონი: დღესასწაულის შემდგომ პერიოდში, შვიდეულის სადაგ დღეს „დიდებამაღალიანის“ (III რანგი) მსახურება.

შენიშვნა: სერობისა და შუაღამის ჟამები სამრევლო ტაძრებში არ აღესრულება.

 

IX ჟამი:

_ ტროპარები: დღესასწაულისა და ღირსისა.

_ კონდაკი: ღირსისა.

 

მწუხრის ჟამი:

_ „მოვედით თაყვანის-ვსცეთ“ - იკითხება.

_ „აკურთხევს სული ჩემი უფალსა“ (103-ე ფსალმუნი) - იკითხება.

_ რიგითი კანონი - მე-6.

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“ (იგალობება I ჴმაზე).

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“ - სა ზედა დასდებლები - 6 მუხლად:

- დღესასწაულისა - 3 მუხლი (ჴმა I).

- მოწამისა - 3 მუხლი (ჴმა IV).

„დიდება“ მოწამისა: „გაქუს შენ მდინარე...“ (ჴმა II).

„აწ და“ დღესასწაულისა: „მკლავთა ზედა...“ (ჴმა VI).

_ შესვლა საცეცხლურით - არ აღესრულება.

_ წარდგომა - დღისა.

_ „სტიქარონსა“ ზედა დასდებლები: მარხვანისა (ჟამნის ჩასართავებით).

„დიდება“ მოწამისა: „მარტვილთა გვირგვინითა...“ (ჴმა VIII).

„აწ და“ დღესასწაულისა: „დღეს განიხუმიან...“ (ჴმა II).

_ შემდგომად „მამაო ჩვენო“-სი:

ტროპარი მოწამისა: „მოწამემან შენმან უფალო...“ (ჴმა IV).

„დიდება“ „აწ და“ დღესასწაულისა: „გიხაროდენ მიმადლებულო...“ (ჴმა I).

 

ცისკრის ჟამი:

_ „ღმერთი უფალი“ (იგალობება I ჴმაზე).

ტროპარი დღესასწაულისა: „გიხაროდენ მიმადლებულო...“ (ჴმა I) 2-გზის.

„დიდება“ მოწამისა: „მოწამემან შენმან უფალო...“ (ჴმა IV).

„აწ და“ დღესასწაულისა: „გიხაროდენ მიმადლებულო...“ (ჴმა I).

_ რიგითი კანონები: მე-7 და მე-8.

_ რიგითი კანონების შემდეგ მცირე კვერექსები.

_ წარდგომები შემდგომად სტიხოლოღიებისა: მოწამისა.

„დიდება“ „აწ და“ - დღესასწაულისა.

_ 50-ე ფსალმუნი.

საცისკრო კანონთა 9 ოდა (გალობა)

I კანონი - დღესასწაულისა - 6 მუხლი (ძლისპირი 2-გზის).

II კანონი - მოწამისა - 6 მუხლი (ძლისპირის გარეშე).

_ კატავასია: „უქმი ქუეყანა...“

_ „უმცირესი“ - „უგალობდით უფალსა“.

_ შემდგომად „განძლიერდასა“ (III გალობისა):

- კონდაკი და იკოსი დღესასწაულისა (ჴმა VI).

- წარდგომა მოწამისა: „ვითარცა ოქრო ბრძმედსა...“ 2-გზის.

„დიდება“ „აწ და“ დღესასწაულისა: „იშევ რაი...“.

_ შემდგომად „ღაღადყავსა“ (VI გალობისა):

- კონდაკი მოწამისა: „ვარსკვლავი ელვარე...“ (ჴმა II).

შენიშვნა: საეკლესიო ტიბიკონის მოთხოვნის შესაბამისად, კონდაკის შემდეგ იკოსიც უნდა იქნას ამოკითხული, რასაც ვერ ვახერ-ხებთ, რადგან საზიარო თვენში იგი მითითებული არ არის.

_ შემდგომად „აკურთხევდითსა“ (VIII გალობისა): „უპატიოსნესსა“.

_ შემდგომად „ადიდებდითსა“ (IX გალობისა):

_ „განმანათლებელი“ მოწამისა: „რომელი ღვაწლთა მიერ...“ 2-გზის.

„დიდება“ „აწ და“ დღესასწაულისა: „სულითა წმიდათა...“.

_ „ყოველი სული“ - იგალობება.

_ „აქებდითსა“ ზედა დასდებლები - 6 მუხლად:

- დღესასწაულისა - 3 მუხლი (იხ. „აღვივსენითსა” ზედა დასდებლები).

- მოწამისა - 3 მუხლი (ჴმა V).

„დიდება“ მისივე: „რაჟამს იგი წინაშე...“ (ჴმა VII).

„აწ და“ დღესასწაულისა: „გიხაროდენ, რომელმან...“ (ჴმა II).

_ „დიდებამაღალიანი“ - იგალობება.

ტროპარი მოწამისა: „მოწამემან შენმან უფალო...“ (ჴმა IV).

„დიდება“ „აწ და“ დღესასწაულისა: „გიხაროდენ მიმადლებულო...“ (ჴმა I).

 

ჟამებზე:

_ ტროპარები: დღესასწაულისა და მოწამისა.

– კონდაკი: დღესასწაულისა და მოწამისა (მონაცვლეობით).

 

წმ. იოანე ოქროპირის საღმრთო ლიტურგია:

_ „გამომსახველობითი ანტიფონები“.

_ III აღსავალზე („ნეტარებების“ გალობას) ჩაერთვის „მომიხსენენი“ - 8 მუხლად:

- დღესასწაულის კანონის VIII გალობიდან - 4 მუხლი (ძლისპირით).

- მოწამის კანონის VI გალობიდან - 4 მუხლი, თავისი „დიდება“ „აწ და“ - თი.

შესვლად:

ა) თუ ტაძარი მაცხოვრის სახელობისაა:

ტროპარები: - ტაძრისა;

- დღესასწაულისა;

- მოწამისა.

კონდაკები: - ტაძრისა;

„დიდება“ - მოწამისა;

„აწ და“ - დღესასწაულისა.

 

ბ) თუ ტაძარი ღვთისმშობლის სახელობისაა:

ტროპარები: - დღესასწაულისა;

- მოწამისა.

კონდაკები: - „დიდება“ - მოწამისა;

„აწ და“ - დღესასწაულისა.

 

გ) თუ ტაძარი წმიდის სახელობისაა:

ტროპარები: - დღესასწაულისა;

- ტაძრისა;

- მოწამისა.

კონდაკები: - ტაძრისა;

„დიდება“ - მოწამისა;

„აწ და“ - დღესასწაულის.

 

წარდგომა, ალილუია და განიცადე - დღესასწაულისა და მოწამისა.

სამოციქულო და სახარება - დღისა და მოწამისა.

 

წარდგომა (ჴმა III): „ადიდებს სული ჩემი უფალსა და განიხარა სულმან ჩემმან ღვთისა მიმართ მაცხოვრისა ჩემისა“.

მუხლი: „რამეთუ მოხედნა სიმდაბლესა ზედა მხევლისა თვისისასა, რამეთუ აჰა ესერა ამიერითგან მნატრიდნენ მე ყოველნი ნათესავნი“.

წარდგომა (ჴმა VII): „იხარებდეს მართალი უფლისა მიმართ და ესვიდეს მას“.

ალილუია (ჴმა VIII): „აწ განუტევე მონა შენი მეუფეო, სიტყვისაებრ შენისა მშვიდობით“.

მუხლი: „ნათელი გამობრწყინვებად წარმართთა ზედა, და დიდებად ერისა შენისა ისრაილისა“.

ალილუია (ჴმა VI): „მართალი ვითარცა ფინიკი აღყვავდეს და ვითარცა ნაძვი ლიბანისა განმრავლდეს“.

განიცადე: „სასმელი ცხოვრებისა მოვიღოთ, და სახელსა უფლისასა ვხადოთ“.

განიცადე: „სახსენებელად საუკუნოდ იყოს მართალი, ჰამბავისაგან ბოროტისა არა ეშინოდის“.

„ღირს არსის“ ნაცვლად იგალობება დღესასწაულის ჩასართავი: „ღმრთისმშობელო ქალწულო სასოებაო...“ და IX გალობის ძლისპირი: „წერილთა მიერ შჯულისათა მოგუესწავა...“.