უკან დაბრუნება

ტიპიკონური მითითებები

საღამოს მსახურება: IX ჟამი _ მწუხრის ჟამი _ სერობის ჟამი.

დილის მსახურება: შუაღამის ჟამი _ ცისკრის ჟამი _ I ჟამი.

დღის მსახურება: III ჟამი _ VI ჟამი _ საღმრთო ლიტურგია.

 

წლის ციკლის მსახურება აღესრულება ----სადღესასწაულოდან და საზიარო თვენიდან.

კვირის ციკლისა - - - - - - - არ აღესრულება.

სადღეღამისო ციკლისა - - - - - - ჟამნიდან.

 

დროითი ინტერვალი: საპასექო წლის III პერიოდი.

ტიპიკონი: დღესასწაულის შემდგომ პერიოდში, შვიდეულის სადაგ დღეს „ექვსიანის” (II რანგი) ორი წმიდის მსახურება.

შენიშვნა: სერობისა და შუაღამის ჟამები სამრევლო ტაძრებში არ აღესრულება.

 

IX ჟამი:

_ ტროპარები: დღესასწაულისა და მოწამისა.

– კონდაკი: მოწამისა.

 

მწუხრის ჟამი:

_ „მოვედით თაყვანის-ვსცეთ” - იკითხება.

_ „აკურთხევს სული ჩემი უფალსა” (103-ე ფსალმუნი) - იკითხება.

_ რიგითი კანონი - მე-9.

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“ (იგალობება I ჴმაზე).

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“ - სა ზედა დასდებლები - 6 მუხლად:

- დიდმოწამისა - 3 მუხლი (სადღესასწაულოდან) (ჴმა IV).

- წინასწარმეტყველისა - 3 მუხლი (საზიაროდან) ((ჴმა IV).

„დიდება“ - დიდმოწამისა: „ვითარცა საღმრთოსა ნიჭსა...“ (ჴმა VI)

„აწ და“ დღესასწაულისა: „რომელი ქერუბიმთა...“ (ჴმა VIII).

_ შესვლა საცეცხლურით - არ აღესრულება.

_ დღის წარდგომა.

_ „სტიქარონსა“ ზედა დასდებლები: დღესასწაულისა (თავისი ჩასართავებით), (იხ. 8 თებერვალში)

„დიდება“ დიდმოწამისა (ჴმა V): დღეს აღმობრწყინდა უბრწყინვალეს....“

„აწ და“ დღესასწაულისა: „ძველი დღეთა...“ (ჴმა V).

_ „აწ განუტევე“.

_ შემდგომად ლოცვისა „მამაო ჩვენო“:

ტროპარი დიდმოწამისა: „მხედრობა ჭეშმარიტი...“ (ჴმა IV).

„დიდება“ „აწ და“ დღესასწაულისა: „გიხაროდენ მიმადლებულო...“ (ჴმა I).

- აღესრულება სადღესასწაულო ჩამოლოცვა.

 

ცისკრის ჟამი:

_ „ღმერთი უფალი“ (იგალობება I ჴმაზე).

ტროპარი დღესასწაულისა: „გიხაროდენ მიმადლებულო...“ 1-გზის (ჴმა I).

„დიდება“ დიდმოწამისა „მხედრობა ჭეშმარიტი...“ (ჴმა IV).

„აწ და“ დღესასწაულისა: „გიხაროდენ მიმადლებულო...“

_ რიგითი კანონები: მე-10 და მე-11.

_ რიგითი კანონების შემდეგ მცირე კვერექსები.

_ წარდგომა შემდგომად I სტიქოლოგიისა - დღესასწაულისა: „ქალწულისაგან განხორციელებული...“ (იხ. 8 თებერვალში)

„დიდება“ „აწ და“ იგივე.

_ წარდგომა შემდგომად II სტიქოლოგიისა - დღესასწაულისა: „იშევ რა ქუეყანასა ზედა...“

„დიდება“ „აწ და“ იგივე.

_ 50-ე ფსალმუნი.

საცისკრო კანონთა 9 ოდა (გალობა)

I კანონი - დღესასწაულისა (ძლისპირი 2გზის) - 6 მუხლად.

II კანონი - დიდმოწამისა (ძლისპირის გარეშე) - 4 მუხლად.

III კანონი - წინასწარმეტყველისა (ძლისპირის გარეშე) - 4 მუხლად (საზიაროდან)

კატავასია _ მხოლოდ III, VI, VIII და IX ოდების (გალობების) შემდგომ წინასწარმეტყველის კანონის ძლისპირი.

_ „უმცირესი“ - „უგალობდით უფალსა“.

- შემდგომად „განძლიერდასა“ (III გალობისა):

- კონდაკი და იკოსი დღესასწაულისა

- წარდგომა დიდმოწამისა: „საღმრთო საჭურველი მიიღე...“ (ჴმა VIII)

“დიდება” წარდგომა წინასწარმეტყველისა: „იქმენ უბიწოო, სადგურ...“ (ჴმა IV) (საზიაროდან)

„აწ და“ - დღესასწაულისა: რომელი იგი არს თანამოსაყდრე... (ჴმა I).

_ შემდგომად „ღაღადყავსა” (VI გალობისა):

- კონდაკი და იკოსი დიდმოწამისა:

_ შემდგომად „აკურთხევდითსა“ (VIII გალობისა): „უპატიოსნესსა“.

_ შემდგომად „ადიდებდითსა“ (IX გალობისა):

_ „განმანათლებელი“  დიდმოწამისა

„დიდება“ „აწ და“ „განმანათლებელი“ დღესასწაულისა: „სულითა წმიდათა...“

_ „აქებდით უფალსა ცათაგან. შენ გშვენის გალობა ღმერთო“  - იკითხება.

„დიდება“ „აწდა“ - შენდა დიდება შვენის ქრისტე ღმერთო...“

_ „დიდებამაღალიანი“ - იკითხება.

ტროპარი დიდმოწამესი: „მხედრობა ჭეშმარიტი...“ (ჴმა IV).

„დიდება“ „აწ და“ დღესასწაულისა: „გიხაროდენ მიმადლებულო...“ (ჴმა I).

- „აღვივსენითსა ზედა“ დასდებლები „დღესასწაულისა“ (თავის ჩასართავებით) (იხ. 8 თებერვალში)

„დიდება“ დიდმოწამისა: „წამებისა სტადიონი განმარტე...“ (ჴმა VIII)

“აწდა“ დღესასწაულისა: „გამოეძიებდით წერილთა...“ (ჴმა V).

 

ჟამებზე:

I და VI ჟამზე

_ ტროპარები: დღესასწაულისა და წინასწარმეტყველისა.

_ კონდაკი დღესასწაულისა.

III და IX ჟამზე

 _ ტროპარები: დღესასწაულისა და დიდმოწამისა.

_ კონდაკი დღესასწაულისა.

 

წმ. იოანე ოქროპირის საღმრთო ლიტურგია:

_ „გამომსახველობითი ანტიფონები“.

_ III აღსავალზე („ნეტარებების“ გალობისას) ჩაერთვის „მომიხსენენი“ - 8 მუხლად:

- დღესასწაულის VIII გალობიდან - 4 მუხლი (ძლისპირით).

- წმიდის VI გალობიდან - 4 მუხლი, თავისი „დიდება“ „აწ და“ -თი.

შესვლად:

მაცხოვრის სახელობის ტაძრებში:

ტროპარები: - ტაძრისა;

- დღესასწაულისა;

- დიდმოწამისა;

კონდაკები: - ტაძრისა.

„დიდება“ - დიდმოწამისა;

„აწ და“ - დღესასწაულისა.

 

ღმრთისმშობლის სახელობის ტაძრებში:

ტროპარები: - დღესასწაულისა;

- დიდმოწამისა.

კონდაკები: „დიდება“ - დიდმოწამის;

„აწ და“ - დღესასწაულისა.

 

წმიდის სახელობის ტაძრებში:

ტროპარები: - დღესასწაულისა;

- ტაძრისა;

- დიდმოწამის;

კონდაკები: - ტაძრისა;

„დიდება“ - დიდმოწამის.

„აწ და“ - დღესასწაულისა.

 

წარდგომა, ალილუია და განიცადე - დღესასწაულისა და დიდმოწამის.

სამოციქულო და სახარება - დღისა და დიდმოწამის.

 

წარდგომა (ჴმა III): „ადიდებს სული ჩემი უფალსა, და განიხარა სულმან ჩემმან მაცხოვრისა ჩემისა“.

მუხლი: „რამეთუ მოხედნა სიმდაბლესა ზედა მხევლისა თვისისასა, რამეთუ აჰა ესერა ამიერითგან მნატრიდნენ მე ყოველნი ნათესავნი“.

წარდგომა (ჴმა VII): „იხარებდეს მართალი უფლისა მიმართ და ესვიდეს მას“.

ალილუია (ჴმა VIII): „აწ განმიტევე მონა შენი მეუფეო, სიტყისაებრ შენისა მშვიდობით“.

მუხლი: „ნათელი გამობრწყინვებად წარმართა ზედა, და დიდებად ერისა შენისა ისრაილისა“.

ალილუია (ჴმა IV): „მართალი ვითარცა ფინიკი აღყუავნეს და ვითარცა ნაძვი ლიბანისა განმრავლდეს“

განიცადე: „სასუმელი ცხოვრებისა მოვიღოთ და სახელსა უფლისასა ვხადოთ“.

განიცადე: „სახსენებელად საუკუნოდ იყოს მართალი ჰამბავისაგან ბოროტისა არა ეშინოდის“.

„ღირს არსის“ ნაცვლად იგალობება დღესასწაულისა ჩასართავი: „ღმრთისმშობელო ქალწულო სასოებაო...“ და IX გალობის ძლისპირი: „წერილთა მიერ შჯულისათა მოგუესწავა...“.