უკან დაბრუნება

ტიპიკონური მითითებები

საღამოს მსახურება: IX ჟამი _ მწუხრის ჟამი _ სერობის ჟამი.

დილის მსახურება: შუაღამის ჟამი _ ცისკრის ჟამი _ I ჟამი.

დღის მსახურება: III ჟამი _ VI ჟამი _ საღმრთო ლიტურგია.

 

წლის ციკლის მსახურება აღესრულება - - სადღესასწაულოდან.

კვირის ციკლისა - - - - - - არ აღესრულება.

სადღეღამისო ციკლისა - - - - - ჟამნიდან.

 

დროითი ინტერვალი: საპასექო წლის III პერიოდი.

ტიპიკონი: დიდი მარხვის მოსამზადებელ პერიოდში „სადიდებლიანი“ (IV რანგი) მსახურება.

შენიშვნა: სერობისა და შუაღამის ჟამები სამრევლო ტაძრებში არ აღესრულება.

 

IX ჟამი:

_ ტროპარი და კონდაკი: მღვდელმოწამისა.

 

მწუხრის ჟამი:

_ „მოვედით თაყვანის-ვსცეთ“ 3-გზის - იკითხება.

_ „აკურთხევს სული ჩემი უფალსა“ (103 ფსალმუნი) - იკითხება.

_ „ნეტარ არს კაცი“ - I აღსავალი.

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“ (იგალობება V ჴმაზე).

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“ - სა ზედა დასდებლები - 6 მუხლად:

წინამორბედისა - 6 მუხლი (ჴმა V, თითოეული დასდებელი 2-2-გზის).

„დიდება“ - მისივე: „საუნჯე საღმრთოთა...“ (ჴმა VI).

„აწ და“ - ღმრთისმშობლისა „დოგმატიკონი“ („დიდების“ ხმის მიხედვით): „ვინ არა გნატრიდეს....“ (ჴმა VI).

_ შესვლა საცეცხლურით.

_ წარდგომა - დღისა.

_ საწინასწარმეტყველო _ 3, წინამორბედისა.

_ „სტიქარონსა“ ზედა დასდებლები: წინამორბედისა (თავისი ჩასართავებით).

„დიდება“ - მისივე: „ვითარცა საღმრთოთა...“ (ჴმა II).

„აწ და“ - ღმრთისმშობლისა „აღდგომისა“ („დიდების“ ხმის მიხედვით): „ჰოი, სასწაული ახალი...“ (ხმა II).

_ „აწ განუტევე“.

_ შემდგომად „მამაო ჩვენო“-სი:

ტროპარი წინამორბედისა: „ქუეყანით აღმობრწყინდა თავი...“ (ჴმა IV).

„დიდება“ „აწ და“ - ღმრთისმშობლისა „აღდგომის განსატევებელი“ (ტროპარის ხმის მიხედვით): „რომელი საუკუნითგან...“ (ჴმა IV).

 

ცისკრის ჟამი:

_ „ღმერთი უფალი“ (იგალობება IV ჴმაზე).

ტროპარი წინამორბედისა: „ქვეყანით აღმობრწყინდა თავი...“ (ჴმა IV) _ 2-გზის.

„დიდება“ „აწ და“ ღმრთისმშობლისა „აღდგომის განსატევებელი“ („დიდების“ ხმის მიხედვით): „რომელი საუკუნითგან...“ (ჴმა IV).

_ რიგითი კანონები: მე-19 და მე-20.

_ I და II რიგითი კანონების შემდეგ - მცირე კვერექსები.

_ წარდგომები შემდგომად I და II სტიქოლოგიებისა – წინამორბედისა _ 2-გზის.

„დიდება“ „აწ და“ - მისივე.

_ „სადიდებელი“ მე-19 კანონი (134-ე და 135-ე ფსალმუნები).

_ „გადიდებსა“ წინამორბედისა (ფსალმუნთა გამოკრებილი მუხლებით - დავითნიდან).

_ წარდგომა შემდგომად „სადიდებელისა“: „ნათლისმცემელისა თავი...“ 2-გზის.

„დიდება“ „აწ და“ მისივე: „გმადლობთ შენ...“.

_ I ანტიფონი IV ხმისა (კვირის ცისკრისა).

_ წარდგომა (საცისკრო სახარებისა): „მუნ აღმოუცენო რქა დავითს, და განუმზადო სანთელი ცხებულსა ჩემსა“ (ჴმა IV).

მუხლი: „მოიხსენე უფალო დავით, და ყოველი სიმშვიდე მისი“.

_ საცისკრო სახარება: ლკ. 31 დას. VII, 17-30.

_ 50-ე ფსალმუნი.

„დიდება“ - „მეოხებითა წმიდისა იოანე ნათლისმცემელისათა...“

„აწ და“ - „მეოხებითა ღმრთისმშობელისათა, მოწყალეო...“

- „მიწყალე მე ღმერთო...“ („მცირე მიწყალე“).

- „რომელი პირველ იროდის...“ (ჴმა VI).

_ „აცხოვნე უფალო ერი შენი...“

საცისკრო კანონთა 9 ოდა (გალობა)

I კანონი - ღმრთისმშობლისა - 6 მუხლად (ძლისპირი 2-გზის) (იხ. ჟამნში, სავედრებელი ყოვლადწმიდისა ღმრთისმშობელისა: „ქვეყანასა მწყურნებსა“ ან პარაკლიტონში, კანონი ნუგეშინისცემითი, ძლისპირი: „ეტლთა მფლობელი ფარაო...“)

II კანონი - წინამორბედისა - 8 მუხლად (ძლისპირის გარეშე).

_ კატავასია: „აღაღე პირი ჩემი...“

_ „უმცირესი“ - „უგალობდით უფალსა“.

_ შემდგომად „განძლიერდასა“ (III გალობისა):

- წარდგომა წინამორბედისა: „ვითარცა მარგარიტი...“ (ჴმა VIII) 2-გზის.

„დიდება“ „აწ და“ მისივე.

_ შემდგომად „ღაღადყავსა“ (VI გალობისა):

- კონდაკი და იკოსი - წინამორბედისა (ჴმა II).

_ შემდგომად „აკურთხევდითსა“ (VIII გალობისა): „უპატიოსნესსა“.

_ შემდგომად „ადიდებდითსა“ (IX გალობისა):

_ „განმანათლებელი“ წინამორბედისა: „ნათლის მომფენელად...“ 2-გზის

„დიდება“ „აწ და“ მისივე: „ნუგეშინისცემად ყოვლადწმიდაო...“

_ „ყოველი სული“- იგალობება.

_ „აქებდითსა“ ზედა დასდებლები: წინამორბედისა - 4 მუხლი.

„დიდება“ მისივე: „ყოვლად პატიოსანი...“ (ჴმა VI).

„აწ და“ მისივე: „კეთილის მოყვარეო...“ (ჴმა VI).

_ „დიდებამაღალიანი“ - იგალობება.

ტროპარი წინამორბედისა: „ქვეყანით აღმობრწყინდა თავი...“ (ჴმა IV).

„დიდება“ „აწ და“ ღმრთისმშობლისა „აღდგომის განსატევებელი“ („დიდების“ ხმის მიხედვით): „რომელი საუკუნითგან...“ (ჴმა IV).

 

ჟამებზე:

_ ტროპარი და კონდაკი: წინამორბედისა.

 

წმ. იოანე ოქროპირის საღმრთო ლიტურგია

_ „გამომსახველობითი ანტიფონები“.

_ III აღსავალზე („ნეტარებების“ გალობისას) ჩაერთვის „მომიხსენენი“ - 8 მუხლად:

- წინამორბედის კანონის III და VI გალობებიდან - 8 მუხლი (ძლისპირით) თავისი „დიდება“, „აწ და“-თი.

შესვლად:

ა) თუ ტაძარი მაცხოვრის ან ღმრთისმშობლის სახელობისაა:

ტროპარები: - ტაძრისა;

- წინამორბედისა.

კონდაკები: „დიდება“ - წინამორბედისა;

„აწ და“ - ტაძრისა.

 

ბ) თუ ტაძარი წმიდის სახელობისაა:

ტროპარები: - წინამორბედისა;

- ტაძრისა.

კონდაკები: - წინამორბედისაა.

„დიდება“ - ტაძრისა;

„აწ და“ – „სასოო და შესავედრებელო...”.

 

წარდგომა, ალილუია და განიცადე – დღისა და წინამორბედისა.

სამოციქულო და სახარება - დღისა და წინამორბედისა.

შენიშვნა: Богослужебные указания на 2024г. (გვ. 164) აჩვენებს მხოლოდ წინამორბედის წარდგომას, ალილუიას და განიცადეს.

 

წარდგომა: (ჴმა VII) „აღამაღლებდით უფალსა ღმერთსა ჩვენსა და თაყვანის-ჰსცემდით კვარცხლბეკსა ფერხთა მისთასა რამეთუ წმიდა არს“.

მუხლი: „უფალი სუფევს განრისხნედ ერნი, რომელი ზის ზედა ქერაბინთა, შეიძარნ ქვეყანა“.

წარდგომა (ჴმა VII): „იხარებდით მართალნი უფლისა მიმართ და წრფელთა შუენის ქება“.

ალილუია (ჴმა I): „მოიხსენე კრებული შენი, რომელ მოიგე დასაბამითგან“.

მუხლი: „ხოლო ღმერთმან, მეუფემან ჩვენმან წინა საუკუნეთმან შეჰქმნა ცხოვრება შორის ქვეყანისა“.

ალილუია (ჴმა III): „მართალი ვითარცა ფინიკი აღყუავნეს და ვითარცა ნაძვი ლიბანისა განმრავლდეს“.

განიცადე: „ცხოვრება ჰქმნა შორის ქუეყანისა ღმერთმან“.

განიცადე: „სახსენებელად საუკუნოდ იყოს მართალი, ჰამბავისაგან ბოროტისა არა ეშინოდეს“.