უკან დაბრუნება

ტიპიკონური მითითებები

საღამოს მსახურება: IX ჟამი _ მწუხრის ჟამი _ სერობის ჟამი.

დილის მსახურება: შუაღამის ჟამი _ ცისკრის ჟამი _ I ჟამი.

დღის მსახურება: III ჟამი _ VI ჟამი _ საღმრთო ლიტურგია.

 

წლის ციკლის მსახურება – არ აღესრულება.

კვირის ციკლისა - - - - - პარაკლიტონიდან და მარხვანიდან.

სადღეღამისო ციკლისა - - - - - ჟამნიდან.

 

დროითი ინტერვალი: საპასექო წლის III პერიოდი.

ტიპიკონი: ხორციელის შაბათის მიცვალებულთა მსახურება.

შენიშვნა: სერობისა და შუაღამის ჟამები სამრევლო ტაძრებში არ აღესრულება.

 

IX ჟამი:

_ ტროპარი და კონდაკი: წინამორბედისა.

 

მწუხრის ჟამი:

_ „მოვედით თაყვანის-ვჰსცეთ“ 3-გზის - იკითხება.

_ „აკურთხევს სული ჩემი უფალსა“ (103-ე ფსალმუნი) - იკითხება.

_ რიგითი კანონი - მე-18.

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“ (იგალობება VI ჴმაზე).

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“- სა ზედა დასდებლები - 6 მუხლად:

- მოწამეთა - 3 მუხლი (ჴმა VI, პარაკლიტონიდან).

- მარხვანისა - 3 მუხლი (ჴმა VIII).

„დიდება“ მარხვანისა: „ვჰგოდებ მწარედ...“ (ჴმა VIII).

„აწ და“ ღმრთისმშობლისა „დოგმატიკონი“ (მიმდინარე ხმისა): „ვინ არა გნატრიდეს...“ (ჴმა VI).

_ შესვლა საცეცხლურით - არ აღესრულება.

_ ნაცვლად დღის წარდგომისა: „ალილუია“ (ხმა VIII) თავისი მუხლებით:

1. „ნეტარ-არს, რომელი გამოირჩიე და შეიწყნარე უფალო და სახსენებელი მათი იყოს თესლითი თესლადმდე“.

2. „სულმან მათმან კეთილთა შინა განისვენოს“.

_ „სტიქარონსა“ ზედა დასდებლები: მიცვალებულთა (პარაკლიტონიდან).

ჩასართავები:

1. „ნეტარ-არს, რომელი გამოირჩიე და შეიწყნარე უფალო და სახსენებელი მათი იყოს თესლითი თესლადმდე“.

2. „სულმან მათმან კეთილთა შინა განისვენოს და ნათესავმან მათმან დაიმკვიდროს ქვეყანა“.

„დიდება“ მარხვანისა: „დასაბამ და არსება...“ (ჴმა VI).

„აწ და“ მისივე: „მეოხებითა მშობელისა...“ (ჴმა VI).

_„აწ განუტევე“.

_ შემდგომად ლოცვისა „მამაო ჩვენო“:

ტროპარი მიცვალებულთა: „რომელი სიღრმითა მით...“ (ჴმა VIII).

„დიდება“ „აწ და“ მისივე: „შენ ხარ ზღუდე...“ (ჴმა VIII).

 

ცისკრის ჟამი:

_ „ღმერთი უფალი“ -ს ნაცვლად იგალობება „ალილუია“ - 3-ჯერ (ხმა VIII) თავისი მუხლებით:

1. „ნეტარ-არს, რომელი გამოირჩიე და შეიწყნარე უფალო“.

2. “და სახსენებელი მათი იყოს თესლითი თესლადმდე“.

3. „სულმან მათმან კეთილთა შინა განისვენოს“.

ტროპარი მიცვალებულთა: „რომელი სიღრმითა...“ (ჴმა VIII) 2-გზის.

„დიდება“ „აწ და“ მისივე: „შენ ხარ ზღუდე...“ (ჴმა VIII).

_ რიგითი კანონები: მე-16 და მე-17.

_ I რიგითი კანონის შემდეგ მცირე კვერექსი.

_ წარდგომა შემდგომად I სტიქოლოგიისა:

მოწამეთა 2 მუხლი შემდგომად I სტიქოლოგიის წარდგომიდან.

ჩასართავი: „საკვირველ არს ღმერთი წმიდათა შორის მისთა, ღმერთი ისრაელისა“.

მოწამეთა 1 მუხლი შემდგომად II სტიქოლოგიის წარდგომიდან.

ჩასართავი: „ნეტარ არს რომელი გამოირჩიე და შეიწყნარე უფალო და სახსენებელი მათი იყოს თესლითი თესლამდე“.

მიცვალებულთა 1 მუხლი შემდგომად II სტიქოლოგიის წარდგომიდან.

„დიდება“ „აწ და“ ღმრთისმშობლისა შემდგომად II სტიქოლოგიის წარდგომიდან.

_ წაიკითხება მე-17კანონის I ნაწილი დავითნიდან (შესავლის გარეშე, ანუ არა ვამბობთ „უფალო შეგვიწყალენ“- 3-გზის და „დიდება, აწდას“. 1-ლი ნაწილის ბოლო მუხლი: „უკუნისამდე არა დავივიწყნე...“ - წაიკითხება 3-გზის).

ჩასართავი: „კურთხეულ-ხარ შენ უფალო, მასწავენ მე სიმართლენი შენნი“.

_ მიცვალებულთა კვერექსი (მცირე).

_ წაიკითხება მე-17კანონის მე-2 ნაწილი დავითნიდან (შესავლის გარეშე. მე-2 ნაწილის ბოლო მუხლი: „შევსცეთი მე ვითარცა...“ - წაიკითხება 3-გზის).

ჩასართავი: „მიწყალე მე ღმერთო, მიწყალე მე“.

_ შემდგომად მე-17 კანონისა, წაიკითხება ან იგალობება: „კურთხეულ ხარ შენ უფალო...“ და ტროპრები შემდგომად „ნეტარარიანისა“: „კრებულმან წმიდათამან...“ (მარხვანიდან ან ჟამნიდან).

_ მიცვალებულთა კვერექსი (მცირე).

_ წაიკითხება წარდგომა: „განუსვენე მაცხოვარო ჩვენო...“ (ჴმა V).

„დიდება“ „აწ და“ – „რომელი ქალწულისაგან აღმოუბრწყინდი...“.

_ 50-ე ფსალმუნი.

საცისკრო კანონთა 9 ოდა (გალობა)

I კანონი ტაძრისა - 6 მუხლად (ძლისპირი 2-გზის).

II კანონი მიცვალებულთა - 8 მუხლად (ძლისპირის გარეშე) (ტრიოდიონიდან).

შენიშვნა: ხორციელის შაბათს აგრეთვე იკითხება საცისკრო კანონთა II გალობაც 8 მუხლად (ძლისპირი 2 გზის), რომლის ტროპარებს შორის ჩავურთავთ ჩასართავს: „განუსვენე უფალო სულთა მიცვალებულთა მონათა და მხევალთა შენთასა” კატავასია - იგივე ძლისპირი.

_ კატავასია: მარხვანისა

_ „უმცირესი“ - „უგალობდით უფალსა“.

_ შემდგომად „განძლიერდასა“ (III გალობისა):

- წარდგომა მარხვანისა: „ჩვენთვის დაითმინე...“ (ჴმა V).

„დიდება“ - იგივე.

„აწ და“ - მისივე: „მსწრაფლი ფარვა...“

_ შემდგომად „ღაღადყავსა“ (VI გალობისა):

_ მიცვალებულთა კვერექსი (მცირე).

- კონდაკი და იკოსი - მიცვალებულთა (ჴმაVIII).

 _ შემდგომად „აკურთხევდითსა“ (VIII გალობისა): „უპატიოსნესსა“.

_ შემდგომად „ადიდებდითსა“ (IX გალობისა):

_ „განმანათლებელი“ მარხვანისა: „რომელი ცხოველთა...“.

„დიდება“ მისივე: „განუსვენე მონათა...“

„აწ და“ მისივე: „მარიამ უქორწინებელო...“

_ „აქებდითსა უფალსა ცათაგან“ - იკითხება.

_ „აქებდითსა“ ზედა დასდებლები მარხვანისა - 4 მუხლად (ჴმა VIII).

„დიდება“ მისივე: „ვითარცა ყვავილი...“ (ჴმა II).

„აწ და“ მისივე: „გიხაროდენ მარიამ...“ (ჴმა II).

_ „დიდებამაღალიანი“ - იკითხება.

_ „აღვივსენითსა“ ზედა დასდებლები: მიცვალებულთა (ჴმა II).

ჩასართავები:

1. „ნეტარ-არს, რომელი გამოირჩიე და შეიწყნარე უფალო და სახსენებელი მათი იყოს თესლითი თესლამდე“.

2. „სულმან მათმან კეთილთა შინა განისვენოს“.

„დიდება“ მისივე: „მწუხარე იქმნა ადამ...“ (ჴმა VI).

„აწ და“ მისივე: „შენ ხარ ღმერთი...“ (ჴმა VI).

_ „კეთილ არს აღსარებად უფლისა“ - 1-გზის.

ტროპარი მიცვალებულთა: „რომელი სიღრმითა მით...“ (ჴმა VIII).

„დიდება“ „აწ და“ მისივე: „შენ ხარ ზღუდე...“ (ჴმა VIII).

 

ჟამებზე:

_ ტროპარი: „რომელი სიღრმითა მით...“ (ჴმა VIII).

_ კონდაკი: „წმიდათა თანა განუსვენე...“(ჴმა VIII).

 

წმ. იოანე ოქროპირის საღმრთო ლიტურგია:

_ „გამომსახველობითი ანტიფონები“.

_ „ნეტარებების“ გალობის დროს ჩაერთვის „მომიხსენენი“ - 8 მუხლად.

მარხვანის კანონის III გალობიდან - 4 მუხლი (ძლისპირით).

მარხვანის კანონის VI გალობიდან - 4 მუხლი, „დიდება“ „აწ და“-თი.

შესვლად:

ტროპარი: „რომელი სიღრმითა მით...“.

კონდაკი: „დიდება“ – „წმიდათა თანა განუსვენე...“.

„აწ და“ – „შენ ხარ ზღუდე...“.

 

წარდგომა, ალილუია და განიცადე - მიცვალებულთა.

სამოციქულო და სახარება - დღისა და მიცვალებულთა.

 

წარდგომა (ჴმა VI): „სულმან მათმან კეთილთა შინა განისვენოს და ნათესავმან მათმან დაიმკვიდროს ქვეყანა“.

მუხლი: „შენდამი უფალო, აღვიღე სული ჩემი, ღმერთო ჩემო შენ გესავ, ნუ მრცხვენებინ მე უკუნისამდე“.

ალილუია (ჴმა VI): „ნეტარ არს რომელი გამოირჩიე და შეიწყნარე უფალო და სახსენებელი მათი იყოს თესლითი თესლადმდე“.

მუხლი (ჴმა VI): „სულმან მათმან კეთილთა შინა განისვენოს და ნათესავმან მათმან დაიმკვიდროს ქვეყანა“.

განიცადე: „ნეტარ არს რომელი გამოირჩიე და შეიწყნარე უფალო, და სახსენებელი მათი იყოს თესლითი თესლადმდე“.