საღამოს მსახურება: მცირე სერობის ჟამი.
დილის მსახურება: შუაღამის ჟამი _ ცისკრის ჟამი _ I ჟამი.
დღის მსახურება: III ჟამი _ VI ჟამი _ საღმრთო ლიტურგია.
წლის ციკლის მსახურება - - - - არ აღესრულება.
კვირის ციკლის აღესრულება - - - - მარხვანიდან.
სადღეღამისო ციკლისა - - - - - - - ჟამნიდან.
დროითი ინტერვალი: საპასექო წლის III პერიოდი.
ტიპიკონი: დიდი მარხვის V შვიდეულის შაბათი. დაუჯდომლის შაბათი.
შენიშვნა: შუაღამის ჟამნი სამრევლო ტაძრებში არ აღესრულება.
მცირე სერობის ჟამი:
აღსავლის კარი და კრეტსაბმელი დახურულია.
_ მღვდელი: „კურთხეულ არს ღმერთი ჩვენი...“ (დახურული აღსავლის კარის წინ).
_ მედავითნე: ამინ. დასაწყისი ლოცვები „მამაო ჩვენოს“-ს ჩათვლით.
_ მღვდელი: „რამეთუ შენი არს სუფევა...“
_ მედავითნე: ამინ.
- „უფალო შეგვიწყალენ“ - 12-გზის.
- „დიდება“ „აწ და“.
- „მოვედით თაყვანის-ვსცეთ...“ - 3-გზის.
_ მედავითნე: 50-ე, 69-ე და 142-ე ფსალმუნები.
_ მედავითნე: „დიდებამაღალიანი“.
_ მედავითნე: მრწამსი.
_ მედავითნე: „წმიდაო ღმერთო...“ „ყოვლად-წმიდაო სამებაო...“ „მამაო ჩვენო...“
_ მღვდელი: „რამეთუ შენი არს სუფევა...“
_ მედავითნე: ამინ.
- კონდაკი ღმრთისმშობლისა: „ზეშთამბრძოლისა ჩემისათვის...“ (ხმა VIII).
- „უფალო შეგვიწყალენ“ - 40-გზის.
- ლოცვა: „რომელი ყოველსა დღესა...“.
- „დიდება“ „აწდა“.
- „უპატიოსნესა ქერუბიმთასა...“.
- „სახელითა უფლისათა... გვაკურთხენ“!
_ მღვდელი: „ლოცვითა წმიდათა მამათა ჩვენთათა...“.
_ მედავითნე: ამინ.
- ლოცვა: „უბიწოო შეუგინებელო...“
- ლოცვა: „მომეც ჩვენ მეუფეო...“
- ლოცვა: „უფროსად დიდებულო...“
- ლოცვა: „სასოება ჩემდა მამა...“
_ მღვდელი: „დიდება შენდა ქრისტე ღმერთო სასოებაო ჩვენო დიდება შენდა“.
_ გუნდი: „დიდება“ „აწ და“. „უფალო შეგვიწყალენ“ - 3-გზის. „სახელითა უფლისათა... გვაკურთხენ“.
_ მღვდელი - მცირე ჩამოლოცვა.
ცისკრის ჟამი:
_ „ღმერთი უფალი” - (იგალობება VIII ხმაზე).
ტროპარი ღმრთისმშობლისა: „ბრძანებული საიდუმლო...“ 2-გზის (ჴმა VIII).
„დიდება“ „აწ და“ - იგივე.
_ I რიგითი კანონი: მე-16.
_ I რიგითი კანონის შემდეგ - მცირე კვერექსი.
შენიშვნა: ნაცვლად წარდგომისა იწყება დაუჯდომლის კითხვა.
(დაუჯდომელი შედგება 12 იკოსისა და 12 კონდაკისაგან და აღესრულება 4 ნაწილად. ყოველი იკოსის შემდეგ იგალობება „გიხაროდენ სძალო უსძლოო“, ხოლო ყოველი კონდაკის შემდეგ „ალილუია – 3-გზის“. I და IV ნაწილების კითხვის წინ კონდაკის გალობისას აღესრულება სრული ტაძრის კმევა, ხოლო II და III ნაწილების წინ მცირე კმევა აღესრულება)
გუნდი ნელა გალობს კონდაკს: „ზეშთა მბრძოლისა ჩემისათვის...“ (აღსავლის კარი იღება). ხოლო მღვდელი წაიკითხავს ტრაპეზზე დაუჯდომლის I ნაწილს.
(დღევანდელი პრაქტიკით დაუჯდომელს შუა ტაძარში კითხულობენ. ასეთ შემთხვევაში ყოველი ნაწილის დასრულებისას მღვდელი უნდა დაბრუნდეს საკურთხეველში და კვლავ გამოვიდეს ახალი ნაწილის აღსასრულებლად).
_ IV კონდაკის წაკითხვის შემდეგ გუნდი გალობს: „ზეშთა მბრძოლისა ჩემისათვის...“ (აღსავლის კარი იხურება).
_ II რიგითი კანონი: მე-17.
_ II რიგითი კანონის შემდეგ - მცირე კვერექსი.
_ გუნდი ნელა გალობს კონდაკს: „ზეშთა მბრძოლისა ჩემისათვის...“
_ მღვდელი წაიკითხავს ტრაპეზზე დაუჯდომლის II ნაწილს.
_ VII კონდაკის წაკითხვის შემდეგ გუნდი გალობს: „ზეშთა მბრძოლისა ჩემისათვის...” (აღსავლის კარი იხურება).
შენიშვნა: თუ ტაძარი ღმრთისმშობლის სახელობისაა, დაუჯდომლის II ნაწილის წაკითხვის შემდგომ (როცა დასრულდება „ზეშთა მბრძოლისას“ გალობა), აღესრულება „სადიდებელი“, „გადიდებსა“ და წარდგომა შემდგომად „სადიდებელისა“ (მოვიძიოთ ტაძრის დღესასწაულის განგებაში), ასევე I ანტიფონი IV ხმის კვირის ცისკრისა. წაიკითხება საცისკრო სახარება და შემდგომი დღესასწაულისა.
_ 50-ე ფსალმუნი.
საცისკრო კანონთა 9 ოდა (გალობა)
თუ ტაძარი მაცხოვრის სახელობისაა:
I კანონი - ტაძრისა - 6 მუხლად (ძლისპირი 2-გზის).
II კანონი - ღმრთისმშობლისა - 6 მუხლად (ძლისპირის გარეშე) (მარხვანიდან).
თუ ტაძარი ღმრთიმშობლის სახელობისაა:
კანონი - ღმრთისმშობლისა - 12 მუხლად (ძლისპირი 2-გზის) (მარხვანიდან).
თუ ტაძარი წმიდის სახელობისაა:
I კანონი - ღმრთისმშობლისა - 6 მუხლად (ძლისპირი 2-გზის) (მარხვანიდან).
II კანონი - ტაძრისა - 6 მუხლად (ძლისპირის გარეშე).
_ კატავასია: „აღაღე პირი ჩემი“
_ უმცირესი: „უგალობდით უფალსა“.
_ შემდგომად „განძლიერდასა“ (III გალობისა):
_ გუნდი ნელა გალობს კონდაკს: „ზეშთა მბრძოლისა ჩემისათვის...“
_ მღვდელი წაიკითხავს ტრაპეზზე დაუჯდომლის III ნაწილს.
_ X კონდაკის წაკითხვის შემდეგ გუნდი გალობს: „ზეშთა მბრძოლისა ჩემისათვის...“ (აღსავლის კარი იხურება).
_ წაიკითხება წარდგომა: „ზეცისა სიმაღლეთაგან...“ (ხმა I).
„დიდება“ „აწ და“ - მისივე (მარხვანიდან).
შენიშვნა: საცისკრო კანონთა VI გალობიდან, ტაძრის კანონი დაიტევება და იგალობება:
I კანონი - ღმრთისმშობლისა - 6 მუხლად (ძლისპირი 2-გზის) (მარხვანიდან).
II კანონი - ოთხსაგალობელი - 8 მუხლად (მარხვანიდან).
კატავასია: ოთხსაგალობლის ძლისპირი (მარხვანიდან).
_ შემდგომად „ღაღადყავსა“ (VI გალობისა):
_ გუნდი ნელა გალობს კონდაკს: „ზეშთა მბრძოლისა ჩემისათვის...“
_ მღვდელი წაიკითხავს ტრაპეზზე დაუჯდომლის IV (ბოლო) ნაწილს. ბოლო იკოსს: „ჰოი ყოვლად საგალობელო...“ წაიკითხავს 3-გზის, რის შემდეგაც წაიკითხავს I იკოსს: „ანგელოზი წინამდგომი...“
_ I იკოსის წაკითხვის შემდეგ გუნდი გალობს: „ზეშთა მბრძოლისა ჩემისათვის...“
(აღსავლის კარი იხურება).
_ წაიკითხება სვინაქსარი მარხვანიდან.
შენიშვნა: ზეთისცხება მითითებული არ არის ტიპიკონში, მაგრამ ჩვენს ეკლესიაში არსებობს ტრადიცია დაუჯდომლის წაკითხვის შემდეგ ზეთისცხებისა.
_ შემდგომად „აკურთხევდითსა“ (VIII გალობისა): „უპატიოსნესსა“.
_ შემდგომად „ადიდებდითსა“ (IX გალობისა): „ღირს არსი“ - არ იგალობება.
_ „განმანათლებელი” მარხვანისა: „საუკუნითგან დაფარული...“ - 2-გზის.
„დიდება“ „აწ და“ - იგივე.
_ „აქებდით უფალსა ცათაგან“ - იკითხება.
_ „აქებდითსა“ ზედა დასდებლები - 4 მუხლად (მარხვანიდან) (ჴმა VII).
„დიდება“ „აწ და“ მისივე: „ენა რომელი არა იცოდა...“ (მარხვანიდან).
_ „დიდებამაღალიანი“ - იგალობება.
ტროპარი ღმრთისმშობლისა: „ბრძანებული საიდუმლო...“ 1-გზის (ჴმა VIII).
I, III და VI ჟამებზე:
_ ტროპარი: ღმრთისმშობლისა.
_ კონდაკი: ღმრთისმშობლისა.
წმ. იოანე ოქროპირის საღმრთო ლიტურგია:
_ „გამომსახველობითი ანტიფონები“.
- „ნეტარებების“ გალობისას „მომიხსენენი“ - 8 მუხლად:
- ღმრთისმშობლის კანონის III და VI გალობებიდან, „დიდება“ „აწ და“-თი.
შესვლად:
ტროპარი: ღმრთისმშობლისა.
„დიდება“ „აწ და“.
კონდაკი: ღმრთისმშობლისა.
წარდგომა, ალილუია და განიცადე - ღმრთისმშობლისა.
სამოციქულო და სახარება - დღისა და ღმრთისმშობლისა.
წარდგომა (ჴმა III): „ადიდებს სული ჩემი უფალსა და განიხარა სულმან ჩემმან ღმრთისა მიმართ მაცხოვრისა ჩემისა“.
მუხლი: „რამეთუ მოხედნა სიმდაბლესა ზედა მხევლისა თვისისასა, რამეთუ აჰა ესერა ამიერითგან მნატრიდნენ მე ყოველნი ნათესავნი“.
ალილუია (ჴმა VIII): „აღსდეგ უფალო განსასვენებელად შენდა, შენ და კიდობანი სიწმიდისა შენისაი“.
მუხლი: „მოიხსენე უფალო დავით და ყოველი სიმშვიდე მისი“.
განიცადე: „სასმელი ცხოვრებისაი მოვიღოთ და სახელსა უფლისასა ვხადოთ“.