უკან დაბრუნება

ტიპიკონური მითითებები

საღამოს მსახურება: IX ჟამი _ მწუხრის ჟამი _ სერობის ჟამი.

დილის მსახურება: შუაღამის ჟამი _ ცისკრის ჟამი _ I ჟამი.

დღის მსახურება: III ჟამი _ VI ჟამი _ საღმრთო ლიტურგია.

 

წლის ციკლის მსახურება -  საზიარო თვენიდან (წინასწარმეტყველისა).

კვირის ციკლის - - - - - - - - ზატიკიდან.

სადღეღამისო ციკლის - - - - ჟამნიდან.

 

დროითი ინტერვალი: საპასექო წლის I პერიოდი.

ტიპიკონი: ზატიკის III პერიოდში, სადაგ დღეს „მცირე წმიდის“ (I რანგი) მსახურება.

შენიშვნა: სერობისა და შუაღამის ჟამები სამრევლო ტაძრებში არ აღესრულება.

 

IX ჟამი:

_ ტროპარები: დღესასწაულისა და წინასწარმეტყველისა.

_ კონდაკი: დღესასწაულისა.

 

მწუხრის ჟამი:

_ „მოვედით თაყვანის ვსცეთ 3-გზის - იკითხება.

_ „აკურთხევს სული ჩემი უფალსა“ (103 - ე ფსალმუნი) - იკითხება.

_ რიგითი კანონი - მე-15.

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ (იგალობება IV Ãმაზე).

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ-სა ზედა დასდებლები 6 მუხლად:

- დღესასწაულისა - 3 მუხლი (ხმა IV, რიგზედ).

- წინასწარმტყველისა - 3 მუხლი (ხმა IV).

„დიდება“ „აწ და“ დღესასწაულისა: „სამებასა წმიდასა...“ (ხმა II).

_ შესვლა საცეცხლურით - არ აღესრულება.

_ წარდგომა დღისა.

_ „სტიქარონსა ზედა დასდებლები: დღესასწაულისა (თავისი ჩასართავებით).

„დიდება“ „აწ და“ დღესასწაულისა: „ნუგეშინისმცემელად გვაქუნდა...“ (ხმა VII).

_ „აწ განუტევე“.

_ შემდგომად „მამაო ჩვენო-სი:

ტროპარი წინასწარმეტყველისა: „წინასწარმეტყველისა შენისა ამოს...“ (საზოგადო, ხმა II).

„დიდება“ „აწ და“ დღესასწაულისა: „კურთხეულ ხარ შენ...“ (ხმა VIII).

 

ცისკრის ჟამი:

_ „ღმერთი უფალი (იგალობება VIII ხმაზე).

ტროპარი დღესასწაულისა: „კურთხეულ ხარ შენ...“ (ხმა VIII) 2-გზის.

წინასწარმეტყველისა: „წინასწარმეტყველისა შენისა ამოს...“ (ხმა II).

„აწ და“ დღესასწაულისა: „კურთხეულ ხარ შენ...“

_ რიგითი კანონები: მე-19 და მე-20.

_ რიგითი კანონების შემდგომ მცირე კვერექსები.

_ წარდგომები შემდგომად სტიქოლოგიებისა - დღესასწაულისა (ზატიკიდან, რიგზედ).

„დიდება“ „აწ და“ - იგივე.

_ 50-ე ფსალმუნი.

საცისკრო კანონთა 9 ოდა (გალობა)

I კანონი – დღესასწაულის მე-2 კანონი - 8 მუხლად (ძლისპირი 2-გზის, იხ. სულთმოფენობის ცისკარი).

II კანონი - წინასწარმეტყველისა - 4 მუხლად (ძლისპირის გარეშე).

_ კატავასია: მხოლოდ III, VI, VIII და IX ოდების (გალობების) შემდგომ წინასწარმეტყველის კანონის ძლისპირი.

_ „უმცირესი – „უგალობდით უფალსა“.

_ შემდგომად „განძლიერდასა“ (III გალობისა):

- კონდაკი წინასწარმეტყველისა: „განწმედილ იქმენ...“ (ხმა VIII).

შენიშვნა: საეკლესიო ტიბიკონის მოთხოვნის შესაბამისად, კონდაკის შემდეგ იკოსიც უნდა იქნას ამოკითხული, რასაც ვერ ვახერხებთ, რადგან საზიარო თვენში იგი მითითებული არ არის.

- წარდგომა წინასწარმეტყველისა: „იქმენ უბიწოო...“ (ხმა IV).

„დიდება“ „აწ და“ დღესასწაულისა: „სიხარულითა მაცხოვრისათა..“ (ხმა VIII, იხ. სულთმოფენობის ცისკარი, შემდგომად III გალობისა).

_ შემდგომად „ღაღადყავსა“ (VI გალობისა):

- კონდაკი და იკოსი - დღესასწაულისა (ხმა VIII, იხ. სულთმოფენობის ცისკარი, შემდგომად VI გალობისა).

_ შემდგომად „აკურთხევდითსა” (VIII გალობისა): „უპატიოსნესსა“.

_ შემდგომად „ადიდებდითსა“ (IX გალობისა):

_ „განმანათლებელი დღესასწულისა: „ყოვლად დიდებულო სულო...“

„დიდება“ წინასწარმეტყველისა: „ნუგეშინისმცემელისა სულისა...“

„აწ და“ დღესასწაულისა: „წმიდა არს მამა დაუსაბამოო...“

_ „აქებდით უფალსა ცათაგან... - იკითხება, დასდებლების გარეშე.

_ „დიდებამაღალიანი - იკითხება.

_ „აღვივსენითსა ზედა დასდებლები: დღესასწაულისა (თავისი ჩასართავებით, ზატიკიდან, რიგზედ).

„დიდება“ „აწ და“ მისივე: „რაჟამს მოუვლინე სული...“ (ხმა VIII).

_ „კეთილ არს აღსარებად უფლისა“ - 1-გზის.

ტროპარი წინასწარმეტყველისა: „წინასწარმეტყველისა შენისა ამოს...“ (საზოგადო, ხმა II).

„დიდება“ „აწ და“ დღესასწაულისა: „კურთხეულ ხარ შენ...“ (ხმა VIII).

 

ჟამებზე:

_ ტროპარები: დღესასწაულისა და წინასწარმეტყველისა.

_ კონდაკი: დღესასწაულისა.

 

წმ. იოანე ოქროპირის საღმრთო ლიტურგია:

_ „გამომსახველობითი ანტიფონები“.

_ III აღსავალზე („ნეტარებების“ გალობისას) ჩაერთვის „მომიხსენენი“ დღესასწაულისა 6 მუხლად: I კანონის VII გალობიდან (ძლისპირით) _ 3 მუხლი და II კანონის VIII გალობიდან - 3 მუხლი, „დიდება“ „აწ და“- თი.

შესვლად: „მოვედით თაყვანის-ვჰსცეთ... გვაცხოვნენ ჩუენ ნუგეშინისმცემელო სახიერო.... ალილუია“.

ა) მაცხოვრის სახელობის ტაძრებში:

ტროპარები: - დღესასწაულისა;

- წინასწარმეტყველისა.

კონდაკები: „დიდება“ - წინასწარმეტყველისა;

„აწ და“ - დღესასწაულისა.

ბ) ღმრთისმშობლის სახელობის ტაძრებში:

ტროპარები: - დღესასწაულისა;

- ტაძრისა;

- წინასწარმეტყველისა.

კონდაკები: „დიდება“ - წინასწარმეტყველისა;

„აწ და“ - დღესასწაულისა.

გ) წმიდის სახელობის ტაძრებში:

ტროპარები: - დღესასწაულისა;

- ტაძრისა;

- წინასწარმეტყველისა.

კონდაკები: - ტაძრისა;

„დიდება“ - წინასწარმეტყველისა;

„აწ და“ - დღესასწაულისა.

წარდგომა, ალილუია და განიცადე - დღესასწაულისა და წინასწარმეტყველისა.

სამოციქულო და სახარება – დღისა და წინასწარმეტყველისა.

წარდგომა (ხმა VIII): „ყოველსა ქვეყანასა განხდა ხმა მათი და კიდეთა სოფლისათა სიტყვანი მათნი“.

მუხლი: „ცანი უთხრობენ დიდებასა ღმრთისასა და ქმნულსა ხელთა მისთასა მიუთხრობს სამყარო“.

წარდგომა (ხმა IV): „შენ ხარ მღდელ უკუნისამდე წესსა მას ზედა მელქისედეკისა“.

ალილუია (ხმა I): „სიტყვითა უფლისათა ცანი დაემტკიცნეს, და სულითა პირისა მისისათა ყოველი ძალი მათი“.

მუხლი: „ზეცით მოჰხედნა უფალმან და იხილნა ყოველნი ძენი კაცთანი “.

ალილუია (ხმა I): „მოსე და აჰრონ მღდელთა შორის მისთა და სამოელ მათ თანა, რომელნი ხადიან სახელსა მისსა“.

განიცადე: „სული შენი სახიერი მიძღოდეს მე ქვეყანასა ზედა“.

განიცადე: „სახსენებელად საუკუნოდ იყოს მართალი, ჰამბავისაგან ბოროტისა არა ეშინოდეს“.

შენიშვნა: სამოციქულო წინასწარმეტყველი ამოსის საკითხავს არ უჩვენებს. თუ მხოლოდ დღის სამოციქულოს და სახარებას წავიკითხავთ, წარდგომა, ალილუია და განიცადე მხოლოდ დღესასწაულისა ითქმის.

„ღირს არს-ის ნაცვლად იგალობება ჩასართავი: „მოციქულთა რა იხილეს... და ძლისპირი: „გიხაროდენ შენ წმიდაო დედოფალო...“.