საღამოს მსახურება: IX ჟამი _ დიდი მწუხრი _ სერობის ჟამი.
დილის მსახურება: შუაღამის ჟამი _ დიდი ცისკარი _ I ჟამი.
დღის მსახურება: III ჟამი _ VI ჟამი _ საღმრთო ლიტურგია.
წლის ციკლის მსახურება აღესრულება - - - სადღესასწაულოდან.
კვირის ციკლისა - - - არ აღესრულება.
სადღეღამისო ციკლისა - - - ჟამნიდან.
დროითი ინტერვალი: საპასექო წლის II პერიოდი.
ტიპიკონი: შვიდეულის სადაგ დღეს „სადიდებლიანი“ (IV რანგი) მსახურება.
შენიშვნა: სერობისა და შუაღამის ჟამები სამრევლო ტაძრებში არ აღესრულება.
შენიშვნა: საქართველოს ეკლესიის კალენდრის მიხედვით ამ დღის მსახურება IV რანგით არის განსაზღვრული. სადღესასწაულოში მოცემულია „ღამისთევის“ მსახურება. თუ სურს უპირატესს, შეუძლია ილოცონ „ღამისთევით“, ასეთი შემთხვევისთვის მითითებებს შენიშვნის სახით შემოგთავაზებთ.
IX ჟამი:
_ ტროპარი და კონდაკი: პირველმოწამე სტეფანესი.
დიდი მწუხრი:
_ „მოვედით თაყვანის-ვსცეთ“ 3-გზის - იკითხება.
_ „აკურთხევს სული ჩემი უფალსა“ (103 ფსალმუნი) - იკითხება.
_ „ნეტარ არს კაცი“ – I აღსავალი.
_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“ (იგალობება IV ხმაზე).
_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“ - სა ზედა დასდებლები - 8 მუხლად:
პიველმოწამისა - 8 მუხლი (ხმა IV).
„დიდება“ - მისივე: „აბრაამ მეორედ...“ (ხმა VI).
„აწ და“ - ღმრთისმშობლისა „დოგმატიკონი“ („დიდების” ხმის მიხედვით): „ვინ არა გნატრიდეს...“ (ხმა VI).
_ შესვლა საცეცხლურით.
_ წარდგომა - დღისა.
_ საწინასაწარმეტყველო – 3 (იძიე ძვ. სტ. 9 მარტს).
შენიშვნა: თუ „ღამისთევით“ ვილოცებთ, ჩატარდება ლიტია. „ლიტიასა“-ზედა დასდებლები: ტაძრისა _ 1 და პირველმოწამისა, თავისი „დიდება, აწ და“-თი.
_ „სტიქარონსა“ ზედა დასდებლები: პირველმოწამისა (თავისი ჩასართავებით).
„დიდება“ - მისივე: „ნელსაცხებელი იგი...“ (ხმა V).
„აწ და“ – ღმრთისმშობლისა: „გნატრით შენ ღმრთისმშობელო...“ (იძიე ღმრთისმშობლისანებში, „რვახმათა“, ოთხშაბათსა მწუხრად, ხმა V).
_ „აწ განუტევე“.
_ შემდგომად „მამაო ჩვენო“-სი:
ტროპარი პირველმოწამისა: „ხენეშისა სარკინოზობისა...“ (ხმა VIII).
„დიდება“ „აწ და“ - ღმრთისმშობლისა „აღდგომის განსატევებელი (ტროპარის ხმის მიხედვით): „რომელი ჩუენთვის იშევ...“ (ხმა VIII).
შენიშვნა: თუ „ღამისთევით“ ვილოცებთ, პურის კურთხევაზე იგალობება პირველმოწამის ტროპარი: „ხენეშისა სარკინოზობისა...“ _ 2-გზის და „ღმრთისმშობელო ქალწულო“ _ 1-გზის.
დიდი ცისკარი:
_ „ღმერთი უფალი“ (იგალობება IV ხმაზე).
ტროპარი პირველმოწამისა: „ხენეშისა სარკინოზობისა...“ (ხმა VIII) - 2-გზის.
„დიდება“ „აწ და“ - ღმრთისმშობლისა „აღდგომის განსატევებელი“ (ტროპარის ხმის მიხედვით): „რომელი ჩუენთვის იშევ...“ (ხმა VIII).
_ რიგითი კანონები: მე-19 და მე-20.
_ I და II რიგითი კანონების შემდეგ - მცირე კვერექსები.
_ წარდგომები შემდგომად I და II სტიქოლოგიებისა – პირველმოწამისა _ 2-გზის.
„დიდება“ „აწ და“ - მისივე.
_ „სადიდებელი“ მე-19 კანონი (134-ე და 135-ე ფსალმუნები).
_ „გადიდებსა“ მოწამისა (ფსალმუნთა გამოკრებილი მუხლებით - დავითნიდან).
_ წარდგომა შემდგომად „სადიდებელისა“: „გამობრწყინდი საკვირველად...“ (ხმა VIII) 2-გზის.
„დიდება“ „აწ და“ მისივე: „ვითარცა ქალწულმან...“.
_ I ანტიფონი IV ხმისა (კვირის ცისკრისა).
_ წარდგომა (ხმა VII): „იხარებდეს მართალი უფლისა მიმართ, და ესვიდეს მას“.
მუხლი: „შეისმინე ღმერთო ხმისა ჩემისა, გევედრებოდე რაი მე შენდამი“.
_ საცისკრო სახარება: მთ. 36 დას. X, 16-23.
_ 50-ე ფსალმუნი.
„დიდება“ - „მეოხებითა წმიდისა პირველმოწამისა რაჟდენისა, მოწყალეო...“
„აწ და“ - „მეოხებითა ღვთისმშობელისათა, მოწყალეო...“
- „მიწყალე მე ღმერთო...“ („მცირე მიწყალე“).
- წარდგომა, შემდგომად 50-ე ფსალმუნისა: „რაჟამს წოდებასა შენსა...“
_ „აცხოვნე ღმერთო ერი შენი...“
საცისკრო კანონთა 9 ოდა (გალობა)
I კანონი - ღმრთისმშობლისა - 6 მუხლი (ძლისპირი 2-გზის, „ზღვა მეწამული“ - მოიძიეთ ძვ. სტ. 26 მარტს).
II კანონი – პირველმოწამის I კანონი - 4 მუხლი (ძლისპირის გარეშე).
III კანონი – პირველმოწამის II კანონი - 4 მუხლი (ძლისპირის გარეშე).
_ კატავასია: „ჯვარი დასახა მოსე...“ (იხ. ძვ. სტ. 14 სექტემბერი, ჯვართამაღლების დღესასწაულის კანონი).
_ „უმცირესი“ - „უგალობდით უფალსა“.
_ შემდგომად „განძლიერდასა“ (III გალობისა):
- წარდგომა მღვდელმთავრისა: „ვითარცა მხნედ მოღუაწესა...“ (ხმა IV) 2-გზის.
„დიდება“ „აწ და“ - მისივე: „დაუკვირდა იოსებს...“.
_ შემდგომად „ღაღადყავსა“ (VI გალობისა):
- კონდაკი და იკოსი პირველმოწამისა (ხმა II).
_ შემდგომად „აკურთხევდითსა” (VIII გალობისა): „უპატიოსნესსა“.
_ შემდგომად „ადიდებდითსა“ (IX გალობისა).
_ „განმანათლებელი“ პირველმოწამისა: „სარწმუნოებისა ჭურსა...“
„დიდება“ „აწ და“ - მისივე: „სიბრძნე გვამოვნებითი...“.
_ „ყოველი სული“ - იგალობება.
_ „აქებდითსა“ ზედა დასდებლები: პირველმოწამის - 4 მუხლი:
„დიდება“ - პირველმოწამისა: „მთიებ საჩინო...“.
„აწ და“ – ღმრთისმშობლისა (წინადღესასწაულისა) მისივე: „საიდუმლოსა სინასა უაღრესსა...“.
_ „დიდებამაღალიანი“ - იგალობება.
ტროპარი პირველმოწამისა: „ხენეშისა სარკინოზობისა...“ (ხმა VIII).
„დიდება“ „აწ და“ - ღმრთისმშობლისა „აღდგომის განსატევებელი“ (ტროპარის ხმის მიხედვით): „რომელი ჩუენთვის იშევ...“ (ხმა VIII).
ჟამებზე:
_ ტროპარი და კონდაკი: პირველმოწამისა.
წმ. იოანე ოქროპირის საღმრთო ლიტურგია
_ „გამომსახველობითი ანტიფონები“.
_ III აღსავალზე („ნეტარებების“ გალობისას) ჩაერთვის „მომიხსენენი“ - 8 მუხლად:
- პირველმოწამის I კანონის III გალობიდან - 4 მუხლი (ძლისპირით) და II კანონის VI გალობიდან - 4 მუხლი, თავისი „დიდება“, „აწ და“-თი.
შესვლად:
ა) თუ ტაძარი მაცხოვრის ან ღმრთისმშობლის სახელობისაა:
ტროპარები: - ტაძრისა;
- პირველმოწამისა.
კონდაკები: „დიდება“ - პირველმოწამისა;
„აწ და“ - ტაძრისა.
ბ) თუ ტაძარი წმიდის სახელობისაა:
ტროპარები: - ტაძრისა;
- პირველმოწამისა.
კონდაკები: - ტაძრისა.
„დიდება“ - პირველმოწამისა;
„აწ და“ – „სასოო და შესავედრებელო...”.
შენიშვნა: თუ „ღამისთევით“ ვილოცებთ, წმიდის სახელობის ტაძარში ტაძრის ტროპარ-კონდაკი არ ითქმის.
წარდგომა, ალილუია და განიცადე – შვიდეულის დღისა და პირველმოწამისა.
სამოციქულო და სახარება – დღისა (რიგისა) და პირველმოწამისა.
შენიშვნა: თუ „ღამისთევით“ ვილოცებთ, წარდგომა, ალილუია, სამოციქულო, სახარება და განიცადე მხოლოდ პირველმოწამისა ითქმის.
წარდგომა (ხმა VII): „აღამაღლებდით უფალსა ღმერთსა ჩვენსა და თაყვანის-ჰსცემდით კვარცხლბეკსა ფერხთა მისთასა რამეთუ წმიდა არს“.
მუხლი: „უფალი სუფევს განრისხნედ ერნი, რომელი ზის ზედა ქერაბინთა, შეიძარნ ქვეყანა“.
წარდგომა (ხმა VII): „იხარებდეს მართალი უფლისა მიმართ, და ესვიდეს მას“.
ალილუია (ხმა I): „მოიხსენე კრებული შენი, რომელ მოიგე დასაბამითგან“.
მუხლი: „ხოლო ღმერთმან, მეუფემან ჩვენმან წინა საუკუნეთმან, ჰქმნა ცხოვრება შორის ქვეყანისა“.
ალილუია (ხმა IV): „მართალი ვითარცა ფინიკი აღყუავნეს და ვითარცა ნაძვი ლიბანისა განმრავლდეს“.
განიცადე: „ცხოვრება ჰქმნა შორის ქუეყანისა ღმერთმან“.
განიცადე: „სახსენებელად საუკუნოდ იყოს მართალი, ჰამბავისაგან ბოროტისა არა ეშინოდის“.