უკან დაბრუნება

ტიპიკონური მითითებები

საღამოს მსახურება: IX ჟამი _ მწუხრის ჟამი _ სერობის ჟამი.

დილის მსახურება: შუაღამის ჟამი _ ცისკრის ჟამი _ I ჟამი.

დღის მსახურება: III ჟამი _ VI ჟამი _ საღმრთო ლიტურგია.

 

წლის ციკლის მსახურება აღესრულება - - სადღესასწაულოდან და საზიარო თვენიდან (მოწამისა).

კვირის ციკლისა - - - არ აღესრულება.

სადღეღამისო ციკლისა - - - ჟამიდან.

 

დროითი ინტერვალი: საპასექო წლის II პერიოდი.

ტიპიკონი: დღესასწაულის შემდგომ პერიოდში, სადაგ დღეს მცირე წმიდის (I რანგი) მსახურება.

შენიშვნა: სერობისა და შუაღამის ჟამები სამრევლო ტაძრებში არ აღესრულება.

 

IX ჟამზე:

_ ტროპრები: დღესასწაულისა და მოციქულისა;

_ კონდაკი: დღესასწაულისა.

 

მწუხრის ჟამი:

_ „მოვედით, თაყუანის-ვსცეთ 3-გზის - იკითხება.

_ „აკურთხევს სული ჩემი უფალსა (103-ე ფსალმუნი) - იკითხება.

_ რიგითი კანონი - მე-15.

_ „უფალო, ღაღად-ვყავ (იგალობება IV მაზე).

_ „უფალო, ღაღად-ვყავ - სა ზედა დასდებელნი 6 მუხლად:

- დღესასწაულისა - 3 მუხლი (მა IV).

- მოწამისა - 3 მუხლი (საზიარო თვენიდან).

დიდება, აწ და დღესასწაულისა: პირველ ჯვარცმისა შენისა... (მა IV).

_ შესვლა საცეცხლურით - არ აღესრულება.

_ წარდგომა - დღისა.

_ სტიქარონსა“ ზედა დასდებლები - დღესასწაულისა (თავისი ჩასართავებით).

დიდება, აწ დამისივე: პირველ ჯვარცმისა და ვნებისა... (მა IV).

_ „აწ განუტევე“.

_ შემდგომად ლოცვისა „მამაო ჩუენო:

ტროპარი მოწამისა: „მოწამემან შენმან უფალო...“ (მა IV).

„დიდება“, „აწ და - ტროპარი დღესასწაულისა: „მთასა ზედა ფერი იცვალე...“ (მა VII).

 

ცისკრის ჟამი:

_ „ღმერთი უფალი (იგალობება VII ჴმაზე).

ტროპარი დღესასწაულისა: „მთასა ზედა ფერი იცვალე...“ (მა VII) - 2-გზის.

„დიდება“ - ტროპარი მოწამისა: „მოწამემან შენმან უფალო...“ (მა IV).

„აწ და - ტროპარი დღესასწაულისა: „მთასა ზედა ფერი იცვალე...“

_ რიგითი კანონები: მე-19 და მე-20.

_ რიგითი კანონების შემდეგ მცირე კვერექსები.

_ წარდგომები შემდგომად სტიქოლოგიებისა - დღესასწაულისა.

„დიდება, აწ და- იგივე.

_ 50-ე ფსალმუნი.

საცისკრო კანონთა 9 ოდა (გალობა)

I კანონი – დღესასწაულის II კანონი - 8 მუხლი (ძლისპირი 2-გზის, თვით დღესასწაულში იძიე, ძვ. სტ. 6 აგვისტო).

II კანონი - მოწამისა - 4 მუხლი (ძლისპირის გარეშე საზიარო თვენიდან).

_ კატავასია: III, VI, VIII და IX გალობების შემდეგ მოწამის კანონის ძლისპირი.

_ „უმცირესი - „უგალობდით უფალსა....

_ შემდგომად „განძლიერდასა (III გალობისა):

- კონდაკი მოწამისა: ცეცხლითა ღვთაებისათა... (მა II).

შენიშვნა: საეკლესიო ტიპიკონის მოთხოვნის შესაბამისად, კონდაკის შემდეგ იკოსიც უნდა ამოვიკითხოთ, რასაც ვერ ვახერხებთ, რადგან საზიარო თვენში იგი მითითებული არ არის.

- წარდგომა მოწამისა: ვითარცა ოქრო...“ (მა I, საზიარო თვენიდან).

დიდება, აწ და - წარდგომა დღესასწაულისა: დაფარული ელვა...“ (რიგზედ იძიე, ძვ. სტ. 10 აგისტო).

_ შემდგომად „ღაღადყავსა (VI გალობისა):

- კონდაკი და იკოსი დღესასწაულისა (იძიე თვით დღესასწაულში, 6 აგვისტო).

_ შემდგომად „აკურთხევდითსა (VIII გალობისა): „უპატიოსნესსა~.

_ შემდგომად „ადიდებდითსა (IX გალობისა).

_ „განმანათლებელი დღესასწაულისა: ნათელო უცვალებელო... (რიგზედ იძიე, ძვ. სტ. 10 აგისტო).

„დიდება აწ და - იგივე.

_ „აქებდით უფალსა ცათაგან დასდებლების გარეშე.

_ „დიდებამაღალიანი - იკითხება.

_ „აღვივსენითსა-ზედა დასდებლები - დღესასწაულისა (თავისი ჩასართავებით).

დიდება, აწ დამისივე: დედოფალო უბიწოო...

_ კეთილ არს-ზე: ტროპარი მოწამისა: „მოწამემან შენმან უფალო...“ (მა IV).

„დიდება“, „აწ და - ტროპარი დღესასწაულისა: „მთასა ზედა ფერი იცვალე...“ (მა VII)

 

ჟამებზე:

_ ტროპრები: დღესასწაულისა და მოწამისა.

_ კონდაკი: დღესასწაულისა.

 

წმ. იოანე ოქროპირის საღმრთო ლიტურგია:

_ „გამომსახველობითი ანტიფონები.

_ III აღსავალზე („ნეტარებების გალობას) ჩაერთვის „მომიხსენენი - 6 მუხლად:

- დღესასწაულის I და II კანონის V გალობიდან - 6 მუხლი (I კანონის ძლისპირით)

შესვლად: მოვედით თაყვანის-ვსცეთ ... რომელმან მთასა ზედა ფერი იცვალე... მგალობელნი შენნი, ალილუია.

ა) თუ ტაძარი მაცხოვრის სახელობისაა:

ტროპრები: - დღესასწაულისა;

- მოწამისა.

კონდაკები: „დიდება“ - მოწამისა;

„აწ და“ - დღესასწაულისა.

ბ) თუ ტაძარი ღმრთისმშობლის სახელობისაა:

ტროპრები: - დღესასწაულისა;

- ტაძრისა;

- მოწამისა.

კონდაკები: _ დღესასწაულისა;

„დიდება“ - მოწამისა;

„აწ და“ - ტაძრისა.

გ) თუ ტაძარი წმიდის სახელობისაა:

ტროპარები: - დღესასწაულისა;

- ტაძრისა;

- მოწამისა;

კონდაკები: - ტაძრისა;

„დიდება“ - მოწამისა;

„აწ და“ - დღესასწაულისა.

წარდგომა, ალილუია და განიცადე - დღესასწაულისა და მოწამისა.

სამოციქულო და სახარება - დღისა და მოწამისა.

წარდგომა (მა IV): „ვითარ განდიდნეს საქმენი შენნი, უფალო, და ყოველივე სიბრძნით ჰქმენ.

მუხლი: აკურთხევს სული ჩემი უფალსა, უფალო, ღმერთო ჩემო, განსდიდენ ფრიად.

წარდგომა (მა VII): იხარებდეს მართალი უფლისა მიმართ და ესვდეს მას“.

ალილუია (მა VIII): „შენნი არიან ცანი და შენი არს ქუეყანაი“.

მუხლი: ნეტარ არს ერი იგი, რომელმან იცის გალობა შენი, უფალო.

ალილუია (მა IV): მართალი ვითარცა ფინიკი აღყუავდეს და ვითარცა ნაძვი ლიბანისა განმრავლდეს.

განიცადე: „უფალო, ნათლითა პირისა შენისათა ვიდოდეთ, და სახელითა შენითა ვიხარებდეთ უკუნისამდე.

განიცადე: სახსენებელად საუკუნოდ იყოს მართალი, ჰამბავისაგან ბოროტისა არა ეშინოდეს.

შენიშვნა: მცირე წმიდის მსახურებაზე წმიდის სამოციქულო და სახარება არ იკითხება. სამოციქულოში არ არის მოწამე ლავრენტის განგება. თუ მხოლოდ დღის სამოციქულოს და სახარებას წავიკითხავთ, წარდგომა, ალილუია და განიცადე მხოლოდ დღესასწაულისა ითქმის.

ღირს არსის ნაცვლად იგალობება დღესასწაულის ჩასართავი: ადიდე, სულო ჩემო... და IX გალობის ძლისპირი: შობა შენი უხრწნელ არს, ქალწულო....