უკან დაბრუნება

ტიპიკონური მითითებები

საღამოს მსახურება: IX ჟამი _ მწუხრის ჟამი _ სერობის ჟამი.

დილის მსახურება: შუაღამის ჟამი _ ცისკრის ჟამი _ I ჟამი.

დღის მსახურება: III ჟამი _ VI ჟამი _ საღმრთო ლიტურგია.

 

წლის ციკლის მსახურება აღესრულება - საზიარო თვენიდან (ღირსისა).

კვირის ციკლისა - - - პარაკლიტონიდან.

სადღეღამისო ციკლისა - - - ჟამნიდან.

 

დროითი ინტერვალი: საპასექო წლის II პერიოდი.

ტიპიკონი: შვიდეულის სადაგ დღეს „დიდებამაღალიანის“ (III რანგი) მსახურება.

შენიშვნა: სერობისა და შუაღამის ჟამები სამრევლო ტაძრებში არ აღესრულება.

 

IX ჟამი:

_ ტროპარი და კონდაკი: ღირსისა.

 

მწუხრის ჟამი:

_ „მოვედით, თაყუანის-ვსცეთ“ - იკითხება.

_ „აკურთხევს სული ჩემი უფალსა“ (103-ე ფსალმუნი) - იკითხება.

_ რიგითი კანონი - მე-18.

_ „უფალო, ღაღად-ვყავ (იგალობება V მაზე).

_ „უფალო, ღაღად-ვყავ-სა ზედა დასდებლები - 6 მუხლად:

- ღირსისა - 6 მუხლი.

დიდება - ღირსისა: შენ, მონაზონთა სიქადულო... (მა VIII).

აწ და - ღმრთისმშობლისა ,,დოგმატიკონი (დიდების ხმის მიხედვით): მეუფე

ცათა კაცთმოყუარებისათვის...“ (მა VIII).

_ შესვლა საცეცხლურით - არ აღესრულება.

_ წარდგომა - დღისა.

_ სტიქარონსა“ ზედა დასდებლები - ღირსისა (თავისი ჩასართავებით).

დიდება“ მისივე: რამე სახელ-გდვათ, ნეტარო...“ (მა VIII).

აწ და“ - ღმრთისმშობლისა აღდგომისა“ (დიდების” ხმის მიხედვით): უსძლოო ქალწულო...“

_ „აწ განუტევე“.

_ შემდგომად ლოცვისა „მამაო ჩუენო:

ტროპარი ღირსისა: „უდაბნოსა მოქალაქედ... (მა I).

„დიდება“, „აწ და“ ღმრთისმშობლისა აღდგომის განსატევებელი“ (ტროპარის ხმის მიხედვით): გაბრიელ გიღაღადა ქალწულსა...“ (მა I).

 

ცისკრის ჟამი:

_ „ღმერთი უფალი (იგალობება II მაზე).

ტროპარი ღირსისა: „უდაბნოსა მოქალაქედ... 2-გზის (მა I).

„დიდება“, „აწ და“ ღმრთისმშობლისა აღდგომის განსატევებელი“ (ტროპარის ხმის მიხედვით): გაბრიელ გიღაღადა ქალწულსა...“ (მა I).

_ რიგითი კანონები: მე-7, მე-8 და მე-9.

_ რიგითი კანონების შემდეგ მცირე კვერექსები.

_ წარდგომები შემდგომად სტიქოლოგიებისა - ღირსისა.

„დიდება, აწ და- მისივე.

_ 50-ე ფსალმუნი.

საცისკრო კანონთა 9 ოდა (გალობა)

I კანონი - შვიდეულის დღისა - 4 მუხლი (ძლისპირი 1-გზის).

II კანონი - შვიდეულის დღისა - 4 მუხლი (ძლისპირის გარეშე).

III კანონი - ღირსისა - 6 მუხლი (ძლისპირის გარეშე).

_ კატავასია: აღაღე პირი ჩემი....

_ „უმცირესი - „უგალობდით უფალსა....

_ შემდგომად „განძლიერდასა (III გალობისა):

- წარდგომა ღირსისა: მოღუაწებისა ზეთითა სულისა ლამპარნი... (მა VIII).

დიდება, აწ და - იგივე.

_ შემდგომად „ღაღადყავსა (VI გალობისა):

- კონდაკი ღირსისა.

შენიშვნა: საეკლესიო ტიპიკონის მოთხოვნის შესაბამისად კონდაკის შემდეგ იკოსიც უნდა იქნას ამოკითხული, რასაც ვერ ვახერხებთ, რადგან საზიარო თვენში იგი მითითებული არ არის.

_ შემდგომად „აკურთხევდითსა (VIII გალობისა): „უპატიოსნესსა.

_ შემდგომად „ადიდებდითსა (IX გალობისა):

_ „განმანათლებელი ღირსისა: იწრო გზა მოღუაწებისა....

„დიდება, აწ და - მისივე.

_ „აქებდითსა ზედა დასდებლები: ღირსისა - 4 მუხლი.

დიდება მისივე: იწრო გზა მოღუაწებისა... (მა VI).

აწ და - ღმრთისმშობლისა.

_ „დიდებამაღალიანი - იგალობება.

ტროპარი ღირსისა: „უდაბნოსა მოქალაქედ... (მა I).

„დიდება“, „აწ და“ ღმრთისმშობლისა აღდგომის განსატევებელი“ (ტროპარის ხმის მიხედვით): გაბრიელ გიღაღადა ქალწულსა...“ (მა I).

 

ჟამებზე:

_ ტროპარი და კონდაკი - ღირსისა.

 

წმ. იოანე ოქროპირის საღმრთო ლიტურგია:

_ „გამომსახველობითი ანტიფონები.

_ III აღსავალზე („ნეტარებების გალობისას) ჩაერთვის „მომიხსენენი - 8 მუხლად:

- ღირსის კანონის III და VI გალობებიდან - 8 მუხლი (ძლისპირით) თავისი დიდება, აწ და-თი.

შესვლად:

ა) თუ ტაძარი მაცხოვრის ან ღვთისმშობლის სახელობისაა:

ტროპარები: - ტაძრისა;

- ღირსისა.

კონდაკები: „დიდება“ - ღირსისა;

„აწ და“ - ტაძრისა.

ბ) თუ ტაძარი წმიდის სახელობისაა:

ტროპარები: - ტაძრისა;

- ღირსისა.

კონდაკები: - ტაძრისა;

„დიდება“ - ღირსისა;

„აწ და“ – სასოო და შესავედრებელო...“.

წარდგომა, ალილუია და განიცადე - დღისა და ღირსისა.

სამოციქულო და სახარება - დღისა და ღირისისა.

წარდგომა (მა VII): „იხარებდენ მართალნი უფლისა მიმართ და ესვიდენ მას“.

მუხლი: შეისმინე, ღმერთო, მისა ჩემისა, გევედრებოდი რა მე შენდამი.

წარდგომა (მა VII): პატიოსან არს წინაშე უფლისა სიკუდილი წმიდათა მისთა“.

ალილუია (მა IV): „მართალი, ვითარცა ფინიკი, აღყუავნეს და ვითარცა ნაძვი ლიბანისა - განმრავლდეს“.

მუხლი: დანერგულნი სახლსა შინა უფლისასა, ეზოთა შინა სახლისა ღმრთისა ჩუენისათა ყუაოდიან“.

ალილუია (მა VI): „ნეტარ არს კაცი, რომელსა ეშინის უფლისა, მცნებათა შინა მისთა ინებოს ფრიად.

განიცადე: სასენებელად საუკუნოდ იყოს მართალი, ჰამბავისაგან ბოროტისა არა ეშინოდის“ (დღისა და წმიდისა ემთხვევა ერთმანეთს).