საღამოს მსახურება: IX ჟამი _ მწუხრის ჟამი _ სერობის ჟამი.
დილის მსახურება: შუაღამის ჟამი _ ცისკრის ჟამი _ I ჟამი.
დღის მსახურება: III ჟამი _ VI ჟამი _ საღმრთო ლიტურგია.
წლის ციკლის მსახურება აღესრულება - საზიარო თვენიდან (მოწამეთა).
კვირის ციკლისა - - - - - - - - - - - - - - პარაკლიტონიდან.
სადღეღამისო ციკლისა - - - - - - - - - ჟამნიდან.
დროითი ინტერვალი: საპასექო წლის II პერიოდი.
ტიპიკონი: შვიდეულის სადაგ დღეს ,,მცირე წმიდის~ (I რანგი) მსახურება.
შენიშვნა: სერობისა და შუაღამის ჟამები სამრევლო ტაძრებში არ აღესრულება.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
IX ჟამი:
_ ტროპარი და კონდაკი: ხატისა.
მწუხრის ჟამი:
_ „მოვედით თაყვანის-ვსცეთ~ 3-გზის - იკითხება.
_ „აკურთხევს სული ჩემი უფალსა~ (103-ე ფსალმუნი) - იკითხება.
_ რიგითი კანონი - მე-15 (წინა დღეს ცისკრად დატევებული კანონი)
_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ~ (იგალობება III ჴმაზე).
_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ~ - სა ზედა დასდებლები 6 მუხლად:
- შვიდეულის დღისა - 3 მუხლი (Ãმა III).
- მოწამეთა - 3 მუხლად (Ãმა IV).
`დიდება‘‘ მისივე: `მხედრობა საღმრთო...~ (Ãმა I).
`აწ და“ ჯვარღმრთისმშობლისა (`დიდების~ ხმის მიხედვით, მოვიძიოთ პარაკლიტონში, ხუთშაბათს მწუხრად).
შენიშვნა: რადგან საზოგადო თვენის სხვადასხვა რედაქციაში ერთიდაიმავე საკითხავს სხვადასხვა ხმა აქვს მითითებული, მედავითნემ უნდა დაიცვას ტიპიკონის მოთხოვნა, ღმრთისმშობლისას `დიდების~ ხმის მიხედვით გამორჩევისას.
_ შესვლა საცეცხლურით - არ აღესრულება.
_ წარდგომა - დღისა.
_ ,,სტიქარონსა‘‘ ზედა დასდებელნი: პარაკლიტონიდან - 3 მუხლი მის დღისა, რომელსაც ჩაერთვის - 2 მუხლი ჟამნიდან:
- `შენდამი აღვიხილენ თვალნი...~
- „მიწყალენ ჩვენ უფალო შემიწყალენ...~
,,დიდება‘‘ Fმოწამეთა: ,,მოვედით კრებულნო...~ (Ãმა III).
`აწ და~ ჯვარღმრთისმშობლისა (`დიდების~ ხმის მიხედვით, მოვიძიოთ
პარაკლიტონში, ხუთშაბათს მწუხრად, ან ვთქვათ `დიდება, აწდა~ _ ჯვარღმრთისმშობლისა
პარაკლიტონიდან).
_ „აწ განუტევე~.
_ შემდგომად ლოცვისა „მამაო ჩვენო~:
ტროპარი მოწამეთა „მოწამეთა შენთა უფალო...~ (Ãმა IV).
„დიდება~ „აწ და~ ღმრთისმშობლისა `შვიდეულის დღის განსატევებელი~
ანუ `უმცირესთაგანი~ (დღისა და ტროპრის ხმის მიხედვით):
,,ქალწულო ყოვლადუხრწნელო...“ (Ãმა IV).
ცისკრის ჟამი:
_ „ღმერთი უფალი~ (იგალობება IV ჴმაზე).
ტროპარი მოწამეთა: „მოწამეთა შენთა...~ (Ãმა IV) 2-გზის.
„დიდება~ „აწ და~ ღმრთისმშობლისა `შვიდეულის დღის განსატევებელი~
ანუ `უმცირესთაგანი~ (დღისა და ტროპრის ხმის მიხედვით):
,,ქალწულო ყოვლადუხრწნელო...“ (Ãმა IV).
_ რიგითი კანონები: მე-19 და მე-20.
_ რიგითი კანონების შემდეგ მცირე კვერექსები - არ აღესრულება.
_ წარდგომები შემდგომად სტიხოლოღიებისა - პარაკლიტონიდან.
„დიდება“ ,,აწ და~ - მისივე.
ჩასართავები:
- შემდგომად I სტიხოლოღიის წარდგომისა: `აღამაღლებდით უფალსა ღმერთსა ჩვენსა, და თაყვანის-სცემდით კვარცხლბეკსა ფერხთა მისთასა რამეთუ წმიდა არს~.
- შემდგომად II სტიხოლოღიის წარდგომისა: „ხოლო ღმერთმან, მეუფემან ჩვენმან წინა საუკუნეთამან შექმნა ცხოვრება შორის ქვეყანისა~.
_ 50-ე ფსალმუნი.
საცისკრო კანონთა 9 ოდა (გალობა)
I კანონი - შვიდეულის დღისა - 6 მუხლად (ძლისპირი 1 გზის).
II კანონი - შვიდეულის დღისა - 4 მუხლად (ძლისპირის გარეშე).
III კანონი - მოწამეთა - 4 მუხლად (ძლისპირის გარეშე).
_ კატავასია: მხოლოდ III, VI, VIII და IX ოდების (გალობების) შემდგომ
მოწამეთა კანონის ძლისპირი.
_ „უმცირესი~ - „უფალსა უგალობდით~.
_ შემდგომად „განძლიერდასა~ (III გალობისა):
- წარდგომა მოწამეთა ,,მხნეთა მხედართა...~ (Ãმა IV).
,,დიდება‘‘ ,,აწ და‘‘ იგივე.
_ შემდგომად „ღაღადყავსა~ (VI გალობისა):
- კონდაკი მოწამეთა: ,,ლამპრად ბრწინვალედ...~ (Ãმა II).
შენიშვნა: საეკლესიო ტიბიკონის მოთხოვნის შესაბამისად, კონდაკის შემდეგ იკოსიც უნდა იქნას ამოკითხული, რასაც ვერ ვახერხებთ, რადგან საზიარო თვენში იგი მითითებული არ არის.
_ შემდგომად „აკურთხევდითსა~ (VIII გალობისა): „უპატიოსნესსა~.
_ შემდგომად „ადიდებდითსა~ (IX გალობისა): `ღირს არსი~.
_ „განმანათლებელი~ შვიდეულის დღისა.
„დიდება~ მოწამეთა: ,,ღმრთისმსახურებისა სვეტთა...~.
`აწ და~ ღმრთისმშობლისა შვიდეულის დღისა.
_ „აქებდით უფალსა ცათაგან~ - იკითხება (დასდებლების გარეშე).
`დიდება~ „აწ და~ - `შენდა დიდება შვენის ქრისტე ღმერთო ჩვენო...~
_ „დიდებამაღალიანი~ - იკითხება.
_ „აღვივსენითსა“ ზედა დასდებლები: პარაკლიტონიდან - 3 მუხლი მის დღისა რომელსაც ჩაერთვის - 2 მუხლი ჟამნიდან:
- „აღვივსენით ჩვენ ცისკარსა...“
- „და იყავნ ნათელი უფლისა...“
„დიდება~ „აწ და“ ჯვარღმრთისმშობლისა მისივე.
_ „კეთილ არს აღსარებად უფლისა~ - 1-გზის.
ტროპარი მოწამეთა „მოწამეთა შენთა უფალო...~ (Ãმა IV).
„დიდება~ „აწ და~ ღმრთისმშობლისა `შვიდეულის დღის განსატევებელი~ ანუ `უმცირესთაგანი~ - `კეთილ არსზე~ (დღისა და ტროპარის ხმის მიხედვით): `შენ გადიდებთ...~ (Ãმა IV).
ჟამებზე:
_ ტროპარი და კონდაკი - მოწამეთა.
წმ. იოანე ოქროპირის
საღმრთო ლიტურგია:
_ „ყოველდღიური ანტიფონები~ - „კეთილ-არს აღსარებად უფლისა...~.
შესვლად:
ა) თუ ტაძარი მაცხოვრის სახელობისაა:
ტროპარები: - შვიდეულის დღისა, პარასკევისა: `აცხოვნე უფალო ერი შენი...~
- მოწამეთა.
კონდაკები: - შვიდეულის დღისა;
- მოწამეთა;
- „დიდება~ - `წმიდათა თანა განუსვენე...~;
- „აწ და~ - `სასოო და შესავედრებელო...~.
შენიშვნა: პარასკევს, მაცხოვრის ტაძრის ტროპარ-კონდაკი არ ითქმის.
ბ) თუ ტაძარი ღმრთისმშობლის სახელობისაა:
ტროპარები: - შვიდეულის დღისა, პარასკევისა: `აცხოვნე უფალო ერი შენი...~
- ტაძრისა;
- მოწამეთა.
კონდაკები: - შვიდეულის დღისა;
- მოწამეთა;
- „დიდება~ - `წმიდათა თანა განუსვენე...~;
- „აწ და~ - ტაძრისა.
გ) თუ ტაძარი წმიდის სახელობისაა:
ტროპრები: - შვიდეულის დღისა;
- ტაძრისა;
- მოწამეთა.
კონდაკები: - შვიდეულის დღისა;
- ტაძრისა;
- მოწამეთა;
- „დიდება~ - `წმიდათა თანა განუსვენე...~;
- „აწ და~ - `სასოო და შესავედრებელო...~.
წარდგომა, ალილუია და განიცადე - დღისა და მოწამეთა.
სამოციქულო და სახარება - დღისა და მოწამეთა.
წარდგომა (Ãმა VII): „აღამაღლებდით უფალსა ღმერთსა ჩვენსა და თაყვანის-ჰსცემდით კვარცხლბეკსა ფერხთა მისთასა რამეთუ წმიდა არს~.
მუხლი: `უფალი სუფევს განრისხნედ ერნი, რომელი ზის ზედა ქერაბინთა, შეიძარნ ქვეყანა~.
წარდგომა (Ãმა IV): „წმიდათა რომელნი არიან ქვეყანასა მისსა, საკვირველ ჰყო უფალმან ყოველივე ნებაი მისი მათ შორის~.
ალილუია (Ãმა I): `მოიხსენე კრებული შენი, რომელ მოიგე დასაბამითგან~.
მუხლი: `ხოლო ღმერთმან, მეუფემან ჩვენმან წინა საუკუნეთმან, ჰქმნა ცხოვრება შორის ქვეყანისა~.
ალილუია (Ãმა IV): „ხმობდეს მართალნი და უფალმან ისმინა მათი და ყოველთა ჭირთა მათთაგან იხსნა იგინი~.
განიცადე: „ცხოვრება ჰქმნა შორის ქუÀყანისა ღმერთმან~.
განიცადე: `იხარებდით მართალნი უფლისა მიმართ და წრფელთა შუენის ქება.
შენიშვნა: წმიდა მოწამეთა საკითხავს სამოციქულო არ აჩვენებს. Uუპირატესის გადაწყვეტილებით, თუ მხოლოდ დღის სამოციქულოს წავიკითხავთ, შესაბამისად წარდგომა, ალილუია და განიცადეც მხოლოდ დღისა ითქმის.