საღამოს მსახურება: IX ჟამი _ მწუხრის ჟამი _ სერობის ჟამი.
დილის მსახურება: შუაღამის ჟამი _ ცისკრის ჟამი _ I ჟამი.
დღის მსახურება: III ჟამი _ VI ჟამი _ საღმრთო ლიტურგია.
წლის ციკლის მსახურება აღესრულება - - - საზიარო თვენიდან (მოწამეთა).
კვირის ციკლისა - - - - - - - - - პარაკლიტონიდან.
სადღეღამისო ციკლისა - - - - - - - - ჟამნიდან.
დროითი ინტერვალი: საპასექო წლის II პერიოდი.
ტიპიკონი: შვიდეულის სადაგ დღეს „მცირე წმიდის” (I რანგი) მსახურება.
შენიშვნა: სერობისა და შუაღამის ჟამები სამრევლო ტაძრებში არ აღესრულება.
IX ჟამი:
_ ტროპარი და კონდაკი - ხატისა.
მწუხრის ჟამი:
_ „მოვედით თაყვანის-ვსცეთ‘‘ - იკითხება.
_ „აკურთხევს სული ჩემი უფალსა‘‘ (103-ე ფსალმუნი) - იკითხება.
_ რიგითი კანონი - 18-ე.
_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ‘‘ (იგალობება V ჴმაზე).
_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ‘‘ - სა ზედა დასდებლები 6 მუხლად: შვიდეულის დღის - 3 მუხლი (ჴმა V), მოწამეთა - 3 მუხლი. „დიდება“ მოწამეთა: „მხედრობაი საღმრთო...“ (ჴმა IV), “აწ და‘‘ ღმრთისმშობლისა „რვა ხმათა“ (დღისა და „დიდების“ ხმის მიხედვით): „გვიხსენ ჩვენ ჭირთაგან...“ (ჴმა IV).
_ შესვლა საცეცხლურით - არ აღესრულება.
_ წარდგომა - დღისა.
_ ,,სტიქარონსა‘‘ ზედა დასდებლები: პარაკლიტონიდან - 3 მუხლი მის დღისა, რომელსაც ჩაერთვის - 2 მუხლი ჟამნიდან:
- „შენდამი აღვიხილენ თვალნი...“
- „მიწყალენ ჩვენ უფალო, შემიწყალენ...“
,,დიდება‘‘ მოწამეთა: ,,მოვედით კრებულნო...“ (ჴმა VII), „აწ და‘‘ ღმრთისმშობლისა „რვა ხმათა“ (დღისა და „დიდების“ ხმის მიხედვით): ,,გიხაროდენ გონიერისა მზისა...“ (ჴმა VII).
_ „აწ განუტევე‘‘.
_ შემდგომად „მამაო ჩვენ‘‘-სი:
ტროპარი მოწამეთა: „მოწამეთა შენთა უფალო...“ (ჴმა IV). „დიდება‘‘ „აწ და“ ღმრთისმშობლისა „შვიდეულის დღის განსატევებელი“ ანუ „უმცირესთაგანი“ (დღისა და ტროპრის ხმის მიხედვით): ,,ღმრთისმშობელსა ლმობიერად შევურვდეთ...“ (ჴმა IV).
ცისკრის ჟამი:
_ „ღმერთი უფალი‘‘ (იგალობება IV ჴმაზე).
ტროპარი მოწამეთა: „მოწამეთა შენთა უფალო...“ (ჴმა IV) 2-გზის. „დიდება‘‘ „აწ და“ ღმრთისმშობლისა „შვიდეულის დღის განსატევებელი“ ანუ „უმცირესთაგანი“ (დღისა და ტროპრის ხმის მიხედვით): ,,ღმრთისმშობელსა ლმობიერად შევურვდეთ...“ (ჴმა IV).
_ რიგითი კანონები: მე-7, მე-8 და მე-9.
_ რიგითი კანონების შემდეგ მცირე კვერექსები - არ აღესრულება.
_ წარდგომები შემდგომად სტიხოლოღიებისა - პარაკლიტონიდან. „დიდება‘‘ ,,აწ და‘‘ - მისივე.
ჩასართავები:
- შემდგომად I სტიხოლოღიის წარდგომისა: ,,უფალო ნუ გულისწყრომითა შენითა მამხილებ მე, ნუცა რისხვითა შენითა მსწავლი მე“.
- შემდგომად II სტიხოლოღიის წარდგომისა: „მიწყალე მე ღმერთო, რამეთუ უძლურ ვარ განმკურნე მე“.
- შემდგომად III სტიხოლოღიის წარდგომისა: „დიდება შენდა ღმერთო ჩვენო დიდება შენდა“.
_ 50-ე ფსალმუნი.
საცისკრო კანონთა 9 ოდა (გალობა)
I კანონი - შვიდეულის დღის - 6 მუხლად (ძლისპირი 1-გზის).
II კანონი - შვიდეულის დღის - 4 მუხლად (ძლისპირის გარეშე)
III კანონი - მოწამეთა - 4 მუხლად (ძლისპირის გარეშე)
_ კატავასია: მხოლოდ III, VI, VIII და IX ოდების (გალობების) შემდგომ მოწამეთა კანონის ძლისპირი (საზიარო თვენიდან).
_ „უმცირესი‘‘ - „უფალსა უგალობდით“.
_ შემდგომად „განძლიერდასა‘‘ (III გალობისა): წარდგომა მოწამეთა: ,,მხნეთა მხედართა...“. ,,დიდება‘‘ ,,აწ და‘‘ იგივე.
_ შემდგომად „ღაღადყავსა‘‘ (VI გალობისა): კონდაკი მოწამეთა: ,,სიჩოითგან კეთილად-მოღვაწეთა...“ (ჴმა IV).
შენიშვნა: საეკლესიო ტიბიკონის მოთხოვნის შესაბამისად, კონდაკის შემდეგ იკოსიც უნდა იქნას ამოკითხული, რასაც ვერ ვახერხებთ, რადგან საზიარო თვენში იგი მითითებული არ არის.
_ შემდგომად „აკურთხევდითსა‘‘ (VIIIგალობისა): „უპატიოსნესსა‘‘.
_ შემდგომად „ადიდებდითსა‘‘ (IX გალობისა): „ღირს არსი“.
_ „განმანათლებელი‘‘ - შვიდეულის დღისა. „დიდება“ მოწამეთა: ,,ღვთისმსახურებისა სვეტთა...“. „აწ და‘‘ - ღვთისმშობლისა შვიდეულის დღისა.
_ „აქებდით უფალსა ცათაგან‘‘ - იკითხება (დასდებლების გარეშე). „დიდება‘‘ „აწ და‘‘ - „შენდა დიდება შვენის, ქრისტე ღმერთო ჩვენო...“
_ „დიდებამაღალიანი‘‘ - იკითხება.
_ „აღვივსენითსა‘‘ ზედა დასდებლები: პარაკლიტონიდან - 3 მუხლი მის დღისა, რომელსაც ჩაერთვის - 2 მუხლი ჟამნიდან:
- „აღვივსენით ჩვენ ცისკარსა...“
- „და იყავნ ნათელი უფლისა...“
„დიდება‘‘ „აწ და‘‘ - ღმრთისმშობლისა მისივე (ჴმა V).
_ „კეთილ არს აღსარებად უფლისა‘‘ 1-გზის.
ტროპარი მოწამეთა: „მოწამეთა შენთა უფალო...“ (ჴმა IV). „დიდება‘‘ „აწ და‘‘ ღმრთისმშობლისა „შვიდეულის დღის განსატევებელი“ ანუ „უმცირესთაგანი“ – „კეთილ არსზე“ (დღისა და ტროპრის ხმის მიხედვით): ,,შენ გადიდებთ ღმრთისმშობელო...“ (ჴმა IV).
ჟამებზე:
_ ტროპარი და კონდაკი - მოწამეთა.
წმ. იოანე ოქროპირის საღმრთო ლიტურგია:
_ „ყოველდღიური ანტიფონები‘‘ - „კეთილ-არს აღსარებად უფლისა...“.
შესვლად:
ა) თუ ტაძარი მაცხოვრის ან ღმრთისმშობლის სახელობისაა:
ტროპარები: - ტაძრისა, შვიდეულის დღისა, მოწამეთა; კონდაკები: შვიდეულის დღისა, მოწამეთა; „დიდება“ - „წმიდათა თანა განუსვენე...“, „აწ და“ - ტაძრისა.
ბ) თუ ტაძარი წმიდის სახელობისაა:
ტროპარები: შვიდეულის დღისა, ტაძრისა, მოწამეთა; კონდაკები: - შვიდეულის დღისა, ტაძრისა, მოწამეთა; „დიდება“ - „წმიდათა თანა განუსვენე..., „აწ და“ – „სასოო და შესავედრებელო...“.
წარდგომა, ალილუია და განიცადე - დღისა და მოწამეთა.
სამოციქულო და სახარება - დღისა და მოწამეთა.
წარდგომა (ჴმა VII): „იხარებდენ მართალნი უფლისა მიმართ და ესვიდენ მას“.
მუხლი: „შეისმინე ღმერთო ხმისა ჩემისა, გევედრებოდი რაიმე შენდამი“.
წარდგომა (ჴმა IV): „წმიდათა, რომელნი არინ ქუეყანასა მისსა, საკვირველ-ჰყო უფალმან ყოველივე ნება მისი მათ შორის“.
ალილუია (ჴმა IV): „მართალი ვითარცა ფინიკი აღყვავნეს და ვითარცა ნაძვი ლიბანისა განმრავლდეს“.
მუხლი: „შეისმინე ღმერთო ხმისა ჩემისა, გევედრებოდი რაიმე შენდამი“.
ალილუია (ჴმა IV): „ჰხმობდეს მართალნი და უფალმან ისმინა მათი და ყოველთა ჭირთა მათთაგან იხსნა იგინი“.
განიცადე: ,,სახსენებელად საუკუნოდ იყოს მართალი ჰამბავისაგან ბოროტისა არა ეშინოდის“.
განიცადე: „იხარებდით მართალნი უფლისა მიმართ და აუვარებით სახსენებელსა სიწმიდისა მისისასა“.