უკან დაბრუნება

ტიპიკონური მითითებები

საღამოს მსახურება: IX ჟამი _ მწუხრის ჟამი _ სერობის ჟამი.

დილის მსახურება: შუაღამის ჟამი _ ცისკრის ჟამი _ I ჟამი.

დღის მსახურება: III ჟამი _ VI ჟამი _ საღმრთო ლიტურგია.

 

წლის ციკლის მსახურება აღესრულება - სადღესასწაულოდან და საზიარო თვენიდან (მოციქულთა).

კვირის ციკლისა - - - - - - -  არ აღესრულება.

სადღეღამისო ციკლის - - - - - ჟამნიდან.

 

დროითი ინტერვალი: საპასექო წლის II პერიოდი.

ტიპიკონი: დღესასწაულის შემდგომ პერიოდში, შვიდეულის სადაგ დღეს „მცირე წმიდის“ (I რანგი) მსახურება.

შენიშვნა: სერობისა და შუაღამის ჟამები სამრევლო ტაძრებში არ აღესრულება.

 

IX ჟამი:

_ ტროპარი და კონდაკი: დღესასწაულისა.

 

მწუხრის ჟამი:

_ „მოვედით თაყვანის-ვსცეთ” 3-გზის - იკითხება.

_ „აკურთხევს სული ჩემი უფალსა” (103-ე ფსალმუნი) - იკითხება.

_ რიგითი კანონი - არ აღესრულება.

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ” (იგალობება VIII ჴმაზე).       

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“ - სა ზედა დასდებლები 6 მუხლად: დღესასწაულისა - 3 მუხლი (ჴმა VIII), მოციქულთა - 3 მუხლი (ჴმა IV). „დიდება“ მოციქულთა: „ცად მეტყველად...“ (ჴმა IV), „აწ და“ დღესასწაულისა: „იხარებდით დღეს ცანი...“  (ჴმა I).

_ შესვლა საცეცხლურით - არ აღესრულება.  

_ წარდგომა - დღისა.

_ „სტიქარონსა“ ზედა დასდებელნი: დღესასწაულისა (თავისი ჩასართავებით) (ჴმა II). „დიდება“ მოციქულთა: „დიდებისაგან და...“ (ჴმა I), „აწ და“ დღესასწაულისა: „დღეს ტაძრად...“ (ჴმა II).

_ „აწ განუტევე“.                                          

_ შემდგომად „მამაო ჩვენო“-სი:                         

ტროპარი მოციქულთა: „მოციქულნო წმიდანო...“ (ჴმა III). „დიდება“„აწ და“ დღესასწაულისა: „დღეს განგებულებისა...“ (ჴმა IV).

 

ცისკრის ჟამი:

_ „ღმერთი უფალი“ (იგალობება IV ჴმაზე).

 ტროპარი: დღესასწაულისა: „დღეს განგებულებისა...“ (ჴმა IV) 2-გზის. „დიდება“ მოციქულთა: „მოციქულნო წმიდანო...“ (ჴმა III), „აწ და“ დღესასწაულისა: „დღეს განგებულებისა...“ (ჴმა IV).

_ რიგითი კანონები: მე-7 და მე-8.

_ რიგითი კანონები შემდეგ მცირე კვერექსები.

_ წარდგომები შემდგომად სტიხოლოღიებისა - დღესასწაულისა. „დიდება“ „აწ და“ - იგივე.

საცისკრო კანონთა 9 ოდა (გალობა):

I კანონი - დღესასწაულისა - 8 მუხლად (ძლისპირი 2-გზის).

II კანონი - მოციქულთა - 4 მუხლად (ძლისპირის გარეშე).

_ კატავასია: მხოლოდ III, VI, VIII და  IX ოდების (გალობების) შემდგომ მოციქულთა კანონის ძლისპირი (საზიარო თვენიდან).

_ „უმცირესი“ - „უგალობდით უფალსა“.

_ შემდგომად „განძლიერდასა“ (III გალობისა):  - კონდაკი მოციქულთა: „ვითარცა ვარსკვლავთა...“ (ჟამნიდან).

შენიშვნა: საეკლესიო ტიბიკონის მოთხოვნით კონდაკის შემდეგ იკოსიც უნდა იქნას ამოკითხული, რასაც ვერ ვახერხებთ, რადგან საზიარო თვენში იგი მითითებული არ არის.

- წარდგომა მოციქულთა: „უფსკრულსა სიბრძნისასა...“. „დიდება“ „აწ და“ დღესასწაულისა: „იხარებს დავით...“.

_ შემდგომად „ღაღადყავსა“ (VI გალობისა):  - კონდაკი და იკოსი დღესასწაულისა.

_ შემდგომად „აკურთხევდითსა“ (VIII გალობისა): „უპატიოსნესსა“.

_ შემდგომად „ადიდებდითსა“ (IX გალობისა):

_ „განმანათლებელი“ მოციქულთა: „ნათლისა სამკვიდრებელთა...“, „დიდება“ „აწ და“ დღესასწაულისა: „რომელიცა პირველად...“.

_ „აქებდით უფალსა ცათაგან“ - იკითხება (დასდებლების გარეშე). „დიდება“ „აწ და“ - „შენდა დიდება შვენის, ქრისტე ღმერთო ჩვენო...“

_ „დიდებამაღალიანი“ - იკითხება.

_ „აღვივსენითსა“ ზედა დასდებლები - დღესასწაულისა (თავისი ჩასართავებით). „დიდება“ „აწ და“ მისივე: `დღეს ტაძარი...“ (ჴმა IV).

_ „კეთილ არს აღსარებად უფლისა“ 1-გზის.

ტროპარი მოციქულთა: „მოციქულნო წმიდანო...“ (ჴმა III). „დიდება“„აწ და“ დღესასწაულისა: „დღეს განგებულებისა...“ (ჴმა IV).

                             

ჟამებზე:

_ ტროპარები: დღესასწაულისა და მოციქულთა.

_ კონდაკი: დღესასწაულისა.

 

წმ. იოანე ოქროპირის საღმრთო ლიტურგია:

_ „გამომსახველობითი ანტიფონები“.

_ III აღსავალზე („ნეტარებების“ გალობას) ჩაერთვის „მომიხსენენი“ - 8 მუხლად: დღესასწაულის კანონის I გალობიდან - 4 მუხლი (ძლისპირით), მოციქულთა კანონის VI გალობიდან - 4 მუხლი, თავის „დიდება“ „აწ და“-თი.

 

შესვლად:

ა) თუ ტაძარი მაცხოვრის სახელობისაა:

ტროპარები: - ტაძრისა, დღესასწაულისა, მოციქულთა. კონდაკები:  - ტაძრისა, „დიდება“ - მოციქულთა, „აწ და“ - დღესასწაულისა.

 

ბ) თუ ტაძარი ღმრთისმშობლის სახელობისაა:

ტროპრები:  - დღესასწაულისა, მოციქულთა; კონდაკები: „დიდება“ - მოციქულთა, „აწ და“ - დღესასწაულისა.

 

გ) თუ ტაძარი წმიდის სახელობისაა:

ტროპარები:  - დღესასწაულისა, ტაძრისა, მოციქულთა. კონდაკები: - ტაძრისა, „დიდება“ - მოციქულთა, „აწ და“ - დღესასწაულისა.

 

წარდგომა, ალილუია და განიცადე - დღესასწაულისა და მოციქულთა.

სამოციქულო და სახარება - დღისა და მოციქულთა.

 

წარდგომა (ჴმა III): „ადიდებს სული ჩემი უფალსა და განიხარა სულმან ჩემმან ღმრთისა მიმართ მაცხოვრისა ჩემისა“.

მუხლი: „რამეთუ მოჰხედნა სიმდაბლესა ზედა მხევლისა თვისისასა, რამეთუ აჰა ესერა ამიერითგან მნატრიდენ მე ყოველნი ნათესავნი“.

წარდგომა (ჴმა VIII): „ყოველსა ქვეყანასა განხდა ხმა მათი, და კიდეთა სოფლისათა სიტყვანი მათნი“.

ალილუია (ჴმა VIII): „ისმინე, ასულო, და იხილე, და მოყავ ყური შენი“.

მუხლი: „პირსა შენსა ლიტანიობდენ მდიდარნი ერისანი“.

ალილუია (ჴმა I): „აღიარებენ ცანი საკვირველებათა შენთა, უფალო, და ჭეშმარიტებასა შენსა ეკლესიასა შინა წმიდათასა“.

განიცადე: „სასმელი ცხოვრებისა მოვიღოთ და სახელსა უფლისასა ვხადოთ“.

განიცადე: „ყოველსა ქვეყანასა განხდა ხმა მათი, და კიდეთა სოფლისათა სიტყვანი მათნი“.

„ღირს არსის“ ნაცვლად იგალობება დღესასწაულისა ჩასართავი: ,,ანგელოზთა რა იხილეს შესლვაჲ...“ და IX გალობის ძლისპირი: „კიდობანსა მას შჯულისასა...“.