უკან დაბრუნება

ტიპიკონური მითითებები

შენიშვნა: სადღესასწაულოში მოცემულია IV რანგის მსახურება, სამოციქულოშიც მითითე-ბულია IV რანგის ნიშანი. საეკლესიო კალენდარში უნდა იყოს აღნიშნული ცისკრად წასაკითხი სახარება: ინ. 10, 1-10.

 

საღამოს მსახურება: IX ჟამი _ მწუხრის ჟამი _ სერობის ჟამი.

დილის მსახურება: შუაღამის ჟამი _ ცისკრის ჟამი _ I ჟამი.

დღის მსახურება: III ჟამი _ VI ჟამი _ საღმრთო ლიტურგია.

 

წლის ციკლის მსახურება აღესრულება - - -  - სადღესასწაულოდან.

კვირის ციკლისა - - - - - - - პარაკლიტონიდან.

სადღეღამისო ციკლისა - - - - - -  ჟამნიდან.

 

დროითი ინტერვალი: საპასექო წლის II პერიოდი.

ტიპიკონი:შვიდეულის სადაგ დღეს „სადიდებლიანი“ (IV რანგი) მსახურება.

შენიშვნა: სერობისა და შუაღამის ჟამები სამრევლო ტაძრებში არ აღესრულება.

 

IX ჟამი:

_ ტროპარი და კონდაკი: წინასწარმეტყველისა.

 

დიდი მწუხრი:

_ „მოვედით თაყვანის-ვსცეთ“ 3-გზის - იკითხება.

_ „აკურთხევს სული ჩემი უფალსა“ (103 ფსალმუნი) - იკითხება.

_ “ნეტარ არს კაცი” – I აღსავალი.

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“ (იგალობება I ჴმაზე).           

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“ - სა ზედა დასდებლები - 6 მუხლად: მღვდელმთავრისა - 8 მუხლი (ჴმა I), „დიდება“ - მისივე: „კუერთხი შენი...“ (ჴმა VIII), „აწ და“ - ღმრთისმშობლისა „დოგმატიკონი“ („დიდების” ხმის მიხედვით): „მეუფე ცათა კაცთმოყვარებისათვის...“ (ჴმა VIII).

_ შესვლა საცეცხლურით.         

_ წარდგომა - დღისა.

_ საწინასაწარმეტყველო – 3. 

_ „სტიქარონსა“ ზედა დასდებლები: მღვდელმთავრისა (თავისი ჩასართავებით), „დიდება“ - მისივე: „მიიღე შენ...“ (ჴმა III), „აწ და“ - ღმრთისმშობლისა „აღდგომისა“ („დიდების“ ხმის მიხედვით): „უთესლოდ მუცლად იღე...“ (ხმა III).

_ „აწ განუტევე“.                                          

_ შემდგომად „მამაო ჩვენო“-სი:                         

ტროპარი მღვდელმთავრისა: „კანონად სარმწუნოებისა...“ (ჴმა IV), „დიდება“ „აწ და“ - ღმრთისმშობლისა „აღდგომის განსატევებელი (ტროპარის ხმის მიხედვით): „რომელი საუკუნითგან...“ (ჴმა IV).

 

დიდი ცისკარი:

_ „ღმერთი უფალი“ (იგალობება IV ჴმაზე).

ტროპარი მღვდელმთავრისა: „კანონად სარმწუნოებისა...“ (ჴმა IV) 2-გზის, „დიდება“ „აწ და“ - ღმრთისმშობლისა „აღდგომის განსატევებელი“ (ტროპარის ხმის მიხედვით): „რომელი საუკუნითგან...“ (ჴმა IV).

_ რიგითი კანონები: მე-13 და მე-14 (მე-15 დაიტევება).

_ I და II რიგითი კანონების შემდეგ - მცირე კვერექსები.

_ წარდგომები შემდგომად I და II სტიქოლოგიებისა – მღვდელმთავრისა _ 2-გზის, „დიდება“ „აწ და“ - მისივე.

_ „სადიდებელი“ მე-19 კანონი (134-ე და 135-ე ფსალმუნები).

_ „გადიდებსა“ მღვდელმთავრისა (ფსალმუნთა გამოკრებილი მუხლებით - დავითნიდან).

_ წარდგომა შემდგომად „სადიდებელისა“: „მნათობად ყოვლადბრწყინვალედ...“  (ჴმა VIII) 2-გზის, „დიდება“ „აწ და“ მისივე: „მრავალთხზულსა განსაცდელსა...“.

_ I ანტიფონი IV ხმისა (კვირის ცისკრისა).

_ წარდგომა (ჴმა I): „პირი ჩემი იტყოდეს სიბრძნესა და ზრახუანი გულისა ჩემისანი გულისხმისყოფასაა“. მუჴლი: „ისმინეთ ესე ყოველთა წარმართთა და ყურად იღეთ ყოველთა, რომელნი დამკვიდრებულ-ხართ სოფელსა“.

_ საცისკრო სახარება: ინ. X, 1-10.

_ 50-ე ფსალმუნი.

„დიდება“ - „მეოხებითა წმიდისა მამისა ჩუენისა, მღვდელმთავრისა ისე წილკნელისათა, მოწყალეო...“„აწ და“ - „მეოხებითა ღვთისმშობელისათა, მოწყალეო...“

- „მიწყალე მე ღმერთო...“ („მცირე მიწყალე“).

- „განეფინა მადლი...“

_ „აცხოვნე ღმერთო ერი შენი...“

საცისკრო კანონთა 9 ოდა (გალობა):

I კანონი - ღმრთისმშობლისა - 6 მუხლი (ძლისპირი 2-გზის) (იხ. ძვ. სტ. 29 ნოემბრის ცისკარში)

II კანონი – მღვდელმთავრის I კანონი - 4 მუხლი (ძლისპირის გარეშე).

III კანონი – მღვდელმთავრის II კანონი - 4 მუხლი (ძლისპირის გარეშე).

_ კატავასია: „ქრისტეს შობასა ვადიდებდეთ...“

_ „უმცირესი“ - „უგალობდით უფალსა“.

_ შემდგომად „განძლიერდასა“ (III გალობისა): - წარდგომა მღვდელმთავრისა: „ტევანი მადლისა...“ (ხმა VIII) 2-გზის, „დიდება“ „აწ და“ - მისივე: „ზეცისა ბჭესა...“.

_ შემდგომად  „ღაღადყავსა“ (VI გალობისა): - კონდაკი და იკოსი მღვდელმთავრისა (ჴმა I).

_ შემდგომად „აკურთხევდითსა” (VIII გალობისა): „უპატიოსნესსა“.

_ შემდგომად „ადიდებდითსა“ (IX გალობისა).

_ „განმანათლებელი“ მღვდელმთავრისა: „გვამოვანებითი იგი...“ 2-გზის, „დიდება“ „აწ და“ - მისივე: „გამოუთქმელი სიხარული...“.

_ „ყოველი სული“ - იგალობება.

_ „აქებდითსა“ ზედა დასდებლები: მღვდელმთავრის - 4 მუხლი: „დიდება“ - მღვდელმთავრისა: „უფსკრულ განუცდელ...“, „აწ და“ – ღმრთისმშობლისა (წინადღესასწაულისა) მისივე: „საშოთ არსებით...“.

_ „დიდებამაღალიანი“ - იგალობება.

ტროპარი მღვდელმთავრისა: „კანონად სარმწუნოებისა...“ (ჴმა IV), „დიდება“ „აწ და“ - ღმრთისმშობლისა „აღდგომის განსატევებელი (ტროპარის ხმის მიხედვით): „რომელი საუკუნითგან...“ (ჴმა IV).

 

ჟამებზე:

 _ ტროპარი და კონდაკი: მღვდელმთავრისა. 

 

წმ. იოანე ოქროპირის საღმრთო ლიტურგია

_  „გამომსახველობითი ანტიფონები“. 

_ III აღსავალზე („ნეტარებების“ გალობისას) ჩაერთვის „მომიხსენენი“ - 8 მუხლად: მღვდელმთავრის I კანონის III გალობიდან - 4 მუხლი (ძლისპირით)  და II კანონის VI გალობიდან - 4 მუხლი, თავისი „დიდება“, „აწ და“-თი.

შესვლად:

ა) თუ ტაძარი მაცხოვრის ან ღმრთისმშობლის სახელობისაა:

ტროპარები: - ტაძრისა, მღვდელმთავრისა. კონდაკები: „დიდება“ - მღვდელმთავრისა, „აწ და“ - ტაძრისა.

ბ) თუ ტაძარი წმიდის სახელობისაა:

ტროპარები: - ტაძრისა, მღვდელმთავრისა. კონდაკები: - ტაძრისა, „დიდება“ - მღვდელმთავრისა, „აწ და“ – „სასოო და შესავედრებელო...”.

 

წარდგომა, ალილუია და განიცადე - დღისა და მღვდელმთავრისა.

სამოციქულო და სახარება - დღისა და მღვდელმთავრისა.

 

წარდგომა (ჴმა VII): „აღამაღლებდით უფალსა ღმერთსა ჩვენსა და თაყვანის-ჰსცემდით კვარცხლბეკსა ფერხთა მისთასა რამეთუ წმიდა არს“. 

მუხლი: „უფალი სუფევს განრისხნედ ერნი, რომელი ზის ზედა ქერაბინთა, შეიძარნ ქვეყანა“.

წარდგომა (ჴმა I): „პირი ჩემი იტყოდის სიბრძნესა და ზრახვანი გულისა ჩემისანი გულისხმის ყოფასა“.

ალილუია (ჴმა I): „მოიხსენე კრებული შენი, რომელ მოიგე დასაბამითგან“.

მუხლი: „ხოლო ღმერთმან, მეუფემან ჩვენმან წინა საუკუნეთმან, ჰქმნა ცხოვრება შორის ქვეყანისა“.

ალილუია (ჴმა II): „პირმან მართლისამან იწვართოს სიბრძნე“.

განიცადე: „ცხოვრება ჰქმნა შორის ქუეყანისა ღმერთმან“.

განიცადე: „სახსენებელად საუკუნოდ იყოს მართალი, ჰამბავისაგან ბოროტისა არა ეშინოდის“.