შენიშვნა: რადგან ქრისტეშობის წინა შაბათი დაემთხვა ქრისტეშობის მწუხრს, ქრისტეშობის წინა შაბათის საკითხავი გადმოიტანება ამ დღეს.
საღამოს მსახურება: IX ჟამი _ მწუხრის ჟამი _ სერობის ჟამი.
დილის მსახურება: შუაღამის ჟამი _ ცისკრის ჟამი _ I ჟამი.
დღის მსახურება: III ჟამი _ VI ჟამი _ საღმრთო ლიტურგია.
წლის ციკლის მსახურება აღესრულება - საზიარო თვენიდან (წინასწარმეტყველისა).
შენიშვნა: მართლ მამათა კვირის განგებაში ჩართულია დანიელ წინასწარმეტყველისა და სამი ყრმის საკითხავები. ჩვენი რეკონენდაციაა ამ საკითხავების გამოყენებაც.
კვირის ციკლისა - - - - - - პარაკლიტონიდან.
სადღეღამისო ციკლისა - - - - - ჟამნიდან.
დროითი ინტერვალი: საპასექო წლის II პერიოდი.
ტიპიკონი: შაბათს „ექვსიანის“ (II რანგი) მსახურება.
შენიშვნა: სერობისა და შუაღამის ჟამები სამრევლო ტაძრებში არ აღესრულება.
IX ჟამი:
_ ტროპარი და კონდაკი: წინასწარმეტყველისა.
მწუხრის ჟამი:
_ „მოვედით თაყვანის-ვსცეთ“ 3-გზის - იკითხება.
_ „აკურთხევს სული ჩემი უფალსა“ (103-ე ფსალმუნი) - იკითხება.
_ რიგითი კანონი - მე-18.
_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“ (იგალობება IV ჴმაზე).
_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“-სა ზედა დასდებლები - 6 მუხლად: წინასწარმეტყველისა - 3 მუხლი (ჴმა IV, საზიაროდან), სამთა ყრმათა - 3 მუხლი (ჴმა VIII, მართალ მამათა კვირიდან), „დიდება“ - წინასწარმეტყველისა: „გიხაროდენ ჭურო...“ (ჴმა I, საზიაროდან), „აწ და“ - ღმრთისმშობლისა დოგმატიკონი (მიმდინარე, წარსაგზავნი ხმის მიხედვით): „რომელი იგი შენ მიერ...“ (ჴმა IV).
_ შესვლა საცეცხლურით - არ აღესრულება.
_ წარდგომა - დღისა.
_ „სტიქარონსა“ ზედა დასდებლები: პარაკლიტონიდან (მოწამეთას მუხლები „უფალო ღაღად-ვჰყავსა“-ზედა დასდებლებიდან _ 3, ჟამნის ჩასართავებით)
- „შენდამი აღვიხილენ თუალნი..“.
- „მიწყალენ ჩუენ, უფალო, შემიწყალენ...“.
„დიდება“ - წინასწარმეტყველისა: „დიდებისა უოხჭნოისა...“ (ჴმა I, საზიარო თვენიდან), „აწ და“ ღმრთისმშობლისა (დღისა და „დიდების“ ხმის მიხედვით): „ჭეშმარიტად უზეშთაეს...“ (ჴმა I).
_ „აწ განუტევე“.
_ შემდგომად ლოცვისა „მამაო ჩვენო“:
ტროპარი წმიდათა: „დიდ არიან სარწმუნოებისა...“ (ჴმა II), „დიდება“ „აწ და“ _ ღმრთისმშობლისა „აღდგომის განსატევებელი“ (მიმდინარე ხმის მიხედვით): „რომელი საუკუნითგან...“ (ჴმა IV).
ცისკრის ჟამი:
_ „ღმერთი უფალი“ (იგალობება II ჴმაზე).
ტროპარი წმიდათა.: „დიდ არიან სარწმუნოებისა...“ (ჴმა II) 2-გზის, „დიდება“, „აწ და“ ღმრთისმშობლისა „აღდგომის განსატევებელი“ (ტროპარის ხმის მიხედვით): „ყოველივე საიდუმლო შენი...“ (ჴმა II).
_ რიგითი კანონები: მე-16 და მე-17. მე-17 კანონის დროს აღესრულება მთელი ტაძრის კმევა.
_ რიგითი კანონების შემდეგ მცირე კვერექსები.
_ წარდგომები შემდგომად სტიქოლოგიებისა - პარაკლიტონიდან, „დიდება“, „აწ და“ - მისივე.
ჩასართავები:
- შემდგომად I სტიქოლოღიის წარდგომისა: „საკვირველ არს ღმერთი წმიდათა შორის მისთა, ღმერთი ისრაილისა“.
- შემდგომად II სტიქოლოღიის წარდგომისა: „წმიდათა, რომელნი არიან ქუეყანასა მისსა, საკვირველ-ჰყო უფალმან ყოველივე ნება მისი მათ შორის“.
_ 50-ე ფსალმუნი.
საცისკრო კანონთა 9 ოდა (გალობა):
I კანონი - წინასწარმეტყველისა - 6 მუხლი (ძლისპირი 2-გზის, საზიარო თვენიდან).
II კანონი – სამთა ყრმათა - 4 მუხლი (ძლისპირის გარეშე, მართალ მამათა კვირიდან).
III კანონი – მოწამეთა - 4 მუხლი (ძლისპირის გარეშე, პარაკლიტონიდან).
_ კატავასია: მოწამეთა კანონის ძლისპირები (პარაკლიტონიდან, მხოლოდ III, VI, VIII და IX გალობების შემდეგ).
_ „უმცირესი“: „უგალობდით უფალსა“.
_ შემდგომად „განძლიერდასა“ (III გალობისა): - კონდაკი წინასწარმეტყველისა: „გამწმედილი სულისა მიერ...“ (ჴმა III).
შენიშვნა: საეკლესიო ტიპიკონის მოთხოვნის შესაბამისად კონდაკის შემდეგ იკოსიც უნდა იქნას ამოკითხული, რასაც ვერ ვახერხებთ, რადგან საზიარო თვენში იგი მითითებული არ არის.
წარდგომა წინასწარმეტყველისა: „იქმენ უბიწოო...“ (ჴმა IV, საზიაროდან), „დიდება“ „აწ და“ - იგივე.
_ შემდგომად „ღაღადყავსა“ (VI გალობისა): - კონდაკი სამთა ყრმათა: „ხელთა მიერ...“ (ჴმა VI). იკოსი: „განირთხ ხელი შენი...“ (ჴმა VI, მართალ მამათა კვირიდან).
_ შემდგომად „აკურთხევდითსა“ (VIII გალობისა): „უპატიოსნესსა“.
_ შემდგომად „ადიდებდითსა“ (IX გალობისა): „ღირს არსი“.
_ „განმანათლებელი“ - წინასწარმეტყველისა: „ღმრთისა სიბრძნე...“ (ჴმა I), „დიდება“ - შაბათისა (პარაკლიტონიდან), „აწ და“ - ღმრთისმშობლისა მისივე.
_ „აღვივსენითსა“ ზედა დასდებლები: პარაკლიტონიდან - 3 მუხლი (მოწამეთა, „აქებდითსა“-ზედა დასდებლებიდან), რომელსაც ჩაერთვის - 2 მუხლი ჟამნიდან:
- „აღვივსენით ჩვენ ცისკარსა...“
- „და იყავნ ნათელი უფლისა...“
„დიდება, აწ და~ ღმრთისმშობლისა იქვე.
_ „კეთილ არს აღსარებად უფლისა“ - 1-გზის.
ტროპარი წმიდათა.: „დიდ არიან სარწმუნოებისა...“ (ჴმა II), „დიდება“ „აწ და“ ღმრთისმშობლისა „შვიდეულის დღის განსატევებელი“ ანუ „უმცირესთაგანი“ კეთილ არსზე (დღისა და ტროპრის ხმის მიხედვით): „წმიდაო დედაო უხრწნელისა ნათლისაო...“ (ჴმა II).
ჟამებზე:
_ ტროპარი: წმიდათა.
_ კონდაკები: წინასწარმეტყველისა და სამთა ყრმათა მონაცვლეობით.
წმ. იოანე ოქროპირის საღმრთო ლიტურგია:
_ „გამომსახველობითი ანტიფონები“.
_ III აღსავალზე („ნეტარებების“ გალობისას) ჩაერთვის „მომიხსენენი“ - 8 მუხლად: წინასწარმეტყველის კანონის (საზიარო თვერნიდან) III გალობიდან _ 4 მუხლი (ძლისპირით), სამთა ყრმათა კანონის (მართალ მამათა კვირიდან) VI გალობიდან - 4 მუხლი („დიდება, აწდა“-თი).
შესვლად:
ა) თუ ტაძარი მაცხოვრის ან ღმრთისმშობლის სახელობისაა:
ტროპარები: - ტაძრისა, შვიდ. დღისა: „წმიდანო დიდებულნო მოციქულნო...“, წმიდათა.
კონდაკები: - ტაძრისა, სამთა ყრმათა, წინასწარმეტყველისა, „დიდება“ - „წმიდათა თანა განუსვენე...“, „აწ და“ - „სოფლისა შემოქმედისა..“
ბ) თუ ტაძარი წმიდის სახელობისაა:
ტროპარები: - - შვიდ. დღისა: „წმიდანო დიდებულნო მოციქულნო...“, წმიდათა.
კონდაკები: - სამთა ყრმათა, წინასწარმეტყველისა, „დიდება“ - „წმიდათა თანა განუსვენე...“, „აწ და“ - „სოფლისა შემოქმედისა...“.
წარდგომა, ალილუია და განიცადე – წინასწარმეტყველისა და დღისა.
სამოციქულო და სახარება – ქრისტეშობის წინა შაბათისა, დღისა და წმიდათა.
წარდგომა (ჴმა IV): „საკვირველ არს ღმერთი წმიდათა შორის მისთა, ღმერთი ისრაილისა“.
მუხლი: „ეკლესიასა შინა აკურთხევდით ღმერთსა და უფალსა წყაროთაგან ისრაილისათა“.
წარდგომა (ჴმა VIII): „იხარებდით უფლისა მიმართ და იშვებდით მართალნო და იქადოდეთ ყოველნი წრფელნი გულითა“.
ალილუია (ჴმა IV): „ჰხმობდეს მართალნი და უფალმან ისმინა მათი, და ყოველთა ჭირთა მათგან იხსნა იგინი”.
მუხლი: „მრავალ არიან ჭირნი მართალთანი და ყოვლისავე მისგან იხსნნეს უფალმან“.
განიცადე: „იხარებდით მართალნი უფალისა მიმართ და წრფელთა შვენის ქება“.
შენიშვნა: „ალილუია“ და განიცადე დღისა და წმიდათა ერთიდაიგივეა.