უკან დაბრუნება

ტიპიკონური მითითებები

შენიშვნა: დღესასწაულის წარგზავნაზე რიგის წმიდის საკითხავები დაიტევება. შესაბამისად წირვაზე წმიდის სამოციქულო არ წაიკითხება.

 

საღამოს მსახურება: IX ჟამი _ მწუხრის ჟამი _ სერობის ჟამი.

დილის მსახურება: შუაღამის ჟამი _ ცისკრის ჟამი _ I ჟამი.

დღის მსახურება: III ჟამი _ VI ჟამი _ საღმრთო ლიტურგია.

 

წლის ციკლის მსახურება აღესრულება - - არ აღესრულება.

კვირის ციკლის - - - ზატიკიდან.

სადღეღამისო ციკლის - - - ჟამნიდან.

 

დროითი ინტერვალი: საპასექო წლის I პერიოდი.

ტიპიკონი: ამაღლების დღესასწაულის წარგზავნა.

 

IX ჟამი:

_ ტროპარები: დღესასწაულისა და ღირსისა.

_ კონდაკი: ღირსისა.

 

მწუხრის ჟამი:

_ „მოვედით თაყვანის-ვჰსცეთ“ 3-გზის - იკითხება.

_ „აკურთხევს სული ჩემი უფალსა“ - იკითხება.

_ რიგითი კანონი – არ აღესრულება (ხუთშაბათს ღამისთევის მსახურების გამო).

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ“ (იგალობება V ხმაზე).

_ „უფალო ღაღად-ვჰყავ - სა ზედა დასდებლები - 6 მუხლად:

- დღესასწაულისა - 6 მუხლი (ხმა VI, პირველი დასდებელი – 2-გზის, თვით ამაღლების დღესასწაულში იძიე).

„დიდება“ „აწ და“ მისივე: „მამულთა წიაღთაგან...“ (ხმა VI).

_ შესვლა საცეცხლურით - არ აღესრულება.

_ წარდგომა - დღისა.

_ „სტიქარონსა“ ზედა დასდებლები: დღესასწაულისა (თავისი ჩასართავებით).

„დიდება, აწ და“ დღესასწაულისა: „ამაღლდა ღმერთი...“ (ხმა VI).

_ „აწ განუტევე“.

_ შემდგომად ლოცვისა „მამაო ჩვენო“:

- ტროპარი დღესასწაულისა: „ამაღლდი დიდებით...“ (ხმა IV).

 

ცისკრის ჟამი:

_ „ღმერთი უფალი“ (იგალობება IV ხმაზე).

ტროპარი დღესასწაულისა: „ამაღლდი დიდებით...“ - 2-გზის (ხმა IV).

„დიდება“ „აწ და“ იგივე.

_ რიგითი კანონები: მე-19 და მე-20.

_ რიგითი კანონების შემდგომ მცირე კვერექსები.

_ წარდგომები შემდგომად სტიქოლოგიებისა - დღესასწაულისა.

„დიდება, აწ და“ იგივე.

_ 50-ე ფსალმუნი.

საცისკრო კანონთა 9 ოდა (გალობა)

I კანონი – დღესასწაულის I კანონი - 8 მუხლად (ძლისპირი 2-გზის).

II კანონი – დღესასწაულის II კანონი - 6 მუხლად (ძლისპირი 2-გზის).

_ კატავასია: „საღმრთომან ნისლმან...“.

_ „უმცირესი - „უგალობდით უფალსა“.

_ შემდგომად „განძლიერდასა“ (III გალობისა):

- წარდგომა დღესასწაულისა: „აღჰხედ ღრუბელთა...“ (ხმა VIII).

„დიდება“ „აწ და“ იგივე.

_ შემდგომად „ღაღადყავსა“ (VI გალობისა):

- კონდაკი და იკოსი დღესასწაულისა.

_ შემდგომად „აკურთხევდითსა“ (VIII გალობისა): „უპატიოსნესსა“ არ იგალობება, IX ოდას (გალობას) ვგალობთ სადღესასწაულო მისამღერებით.

_ შემდგომად „ადიდებდითსა“ (IX გალობისა):

_ „განმანათლებელი“ დღესასწაულისა: „მოწაფენი რა გხედვიდეს...“

„დიდება“ „აწ და“ იგივე.

_ „ყოველი სული“ - იგალობება.

_ „აქებდითსა“ ზედა დასდებლები: დღესასწაულისა - 4 მუხლი.

„დიდება“ „აწ და“ მისივე: „ივნე ვითარცა...“

_ „დიდებამაღალიანი“ - იგალობება.

- ტროპარი დღესასწაულისა: „ამაღლდი დიდებით...“ (ხმა IV).

 

ჟამებზე:

_ ტროპარი და კონდაკი - დღესასწაულისა.

 

წმ. იოანე ოქროპირის საღმრთო ლიტურგია:

_ „გამომსახველობითი ანტიფონები“.

_ III აღსავალზე („ნეტარებების“ გალობისას) ჩაერთვის „მომიხსენენი“ - 8 მუხლად:

- დღესასწაულის ორივე კანონის IX გალობიდან - 8 მუხლი (I კანონი ძლისპირით), თავისი „დიდება“ „აწ და“-თი.

შესვლად: „მოვედით თაყვანის-ვჰსცეთ და შეუვრდეთ ქრისტესა, გვაცხოვნენ ჩუენ, ძეო ღმრთისაო, ამაღლებულო დიდებით, მგალობელნი შენნი, ალილუია“.

ტროპარი: დღესასწაულისა.

„დიდება, აწ და“

კონდაკი: დღესასწაულისა.

წარდგომა, ალილუია და განიცადე - დღესასწაულისა.

სამოციქულო და სახარება – დღისა.

წარდგომა (ხმა VII): „ამაღლდი ცათა შინა ღმერთო და ყოველსა ქვეყანასა ზედა არს დიდება შენი“.

მუხლი: „განმზადებულ არს გული ჩემი, გაქებდე და გიგალობდე შენ დიდებითა ჩემითა“.

ალილუია (ხმა II): „ამაღლდა ღმერთი ღაღადებითა და უფალი ხმითა საყვირისათა“.

მუხლი: „ყოველთა წარმართთა აღიტყუელენით ხელნი თქუენნი, ღაღადებდით ღმრთისა მიმართ ხმითა სიხარულისათა“.

განიცადე: „ამაღლდა ღმერთი ღაღადებითა და უფალი ხმითა საყვირისათა“.

„ღირს არსი-ის ნაცვლად იგალობება დღესასწაულის ჩასართავი: „ადიდებს სული ჩემი... და IX გალობის ძლისპირი: „ჰშევ, ქალწულო, მიუწდომელი ბუნებათაჲ...“.

ნაცვლად: „ნათელი ჭეშმარიტი ვიხილეთ... იგალობება - ტროპარი ამაღლებისა.